:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

عرضه فن‌های تهویه هوای تونل متروها از سوی دانش بنیان‌ها

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان فن‌های محوری برگشت‌پذیر دود دو جهته برای کاربرد در تهویه هوا در تونل‌های مترو را عرضه کردند.
کد خبر: ۱۶۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
اقتصادگردان- رضا ناظریه، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه فن‌های محوری برگشت‌پذیر دود دو جهته از جمله محصولات دانش‌بنیان این شرکت است، گفت: این محصول با طراحی خاص و ویژه در تهویه تونل‌ها و ایستگاه‌های خطوط مترو کاربرد دارد. همه اجزای این تهویه‌ها ساخت داخل است و ساختار آن هم متناسب با مترو طراحی شده است. این تجهیزات، تهویه مناسبی برای خطوط مترو ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در ایستگاه‌های مترو برای تهویه هوا، خنک کردن و رفع هوای دم‌کرده و آلوده و تامین هوای تازه برای مسافران در حالت اضطراری از هواسازها و هواکش‌ها استفاده می‌شود. سیستم تهویه مکانیکی مترو شرایط محیطی در ایستگاه‌ها و تونل‌ها را در دما و رطوبت مناسب حفظ و هوای تازه و مناسب برای مسافران تامین می‌کند.

ناظریه افزود: یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت ما شبکه‌های هوشمند کنترل تردد است. از آنجا که این فناوری در انحصار چند شرکت اروپایی بود، با اراده به قطع وابستگی به صنایع بیگانه و ایجاد بازار کار مناسب برای متخصصان داخلی، توانستیم تمامی اجزای این سیستم‌ها را با دانش فنی خود بومی کنیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، این فعال فناور ادامه داد: این سیستم متشکل از گیت‌های الکترومکانیکی به همراه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای کاربردی است که بر اساس روش‌های متعددی چون کارت هوشمند غیر تماسی، اثر انگشت، چهره‌نگاری، کارت ملی، دوربین پلاک‌خوان، تگ های RFID، ریموت کنترل، شناسایی از طریق کلمه عبور، کلید فشاری و غیره، صدور مجوز عبور و کنترل هوشمندانه را انجام می‌دهد.