:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
حسین‌پور:

شایسته نیست سهامداران مال باخته را به حال خود رها کنید

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نوسانات ارز و ریزش سهام بورس خطاب به رئیس جمهور گفت: شما میزبان خوبی برای دعوت مردم به بازار سرمایه نبودید؛ حال که کسری بودجه خود را از این بازار تأمین کردید، شایسته نیست سهامداران مال باخته را به حال خود رها کنید.
کد خبر: ۱۶۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
اقتصادگردان- کمال حسین پور در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی مردم، موضوع معیشت، اشتغال، نوسانات ارز و ریزش سهام بورس است. رئیس جمهور ایران باید پاسخ دهد برای اشتغال جوانان تحصیلکرده کشور چه کرده است؟ آیا اطلاع دارید در حال حاضر بیش از ۴ میلیون نفر از جوانان فارغ التحصیل کشور بیکار هستند؟

وی با بیان اینکه «وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر نیز تأسف بار است» گفت: هر روز بر قیمت کالاهای اساسی افزوده می‌شود و تشکیل صف های طولانی برای دریافت کالاهای اساسی در شأن مردم انقلابی نیست. نوسانات ارز و ریزش سهام بورس باعث نگرانی مردم شده است. لازم است سریعا دولت برای ساماندهی بازار سرمایه و جلوگیری از کاهش شدید ارزش آن اقدام کند.

حسین پور در ادامه خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: شما میزبان خوبی برای دعوت مردم به بازار سرمایه نبودید. حال که کسری بودجه خود را از این بازار تأمین کردید، شایسته نیست سهامداران مال باخته را به حال خود رها کنید.

وی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما باید در کمیسیون اقتصادی مجلس جوابگوی نمایندگان مردم باشید و قضیه بورس را تعیین تکلیف کنید. بگویید چرا شرکت‌های دولتی در بالاترین قیمت، اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند اما اکنون در پایین‌ترین قیمت نسبت به خرید همان سهام اقدامی می‌کنند؟