:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

استاندار، تامین پایدار آب شرب یزد را از وزیر نیرو خواستار شد

استاندار یزد با بیان اینکه دغدغه مردم این خطه کویری، تامین آب شرب است از وزیر نیرو خواست از طریق رایزنی با سایر مقامات و مسوولان کشوری، این دغدغه مردم استان را به حداقل برساند.
کد خبر: ۱۶۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
اقتصادگردان- محمد علی طالبی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از چهار پروژه صنعت برق استان که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو انجام شد افزود: مردم استان یزد به شدت نگران تامین آب شرب خود هستند .

وی اظهار داشت: امیدواریم با تدابیر وزارت نیرو و مسولان کشوری مشکل تامین آب مردم استان مرتفع شود.

استاندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در سالهای اخیر اقدامات و فعالیت های ارزشمندی در زمینه توسعه شبکه برق در استان صورت گرفته که قابل قدردانی است.

طالبی ادامه داد:همچنین در راستای توسعه زیر ساخت برق برای سرمایه گذاری در استان کارهای بسیار بزرگی انجام شده است که ماحصل آن قرار گرفتن استان در جایگاه رتبه اول برق صنعتی کشور می باشد.

وی ضمن تقدیر از تعامل و همکاری صنایع استان در زمینه برق اضافه کرد:  پویش هر هفته الف - ب - ایران از سوی وزیر نیرو موجب  سرزندگی و شادابی به طرح های مختلف به ویژه در حوزه  آب و برق شده که استان یزد هم در این پویش در مراحل مختلف طرح های خوبی را افتتاح کرده است.

استاندار یزد ادامه داد: استان در توسعه شبکه برق نیازمند حمایت بیشتر وزارت نیرو در اختصاص نقدینگی است که  امیدواریم مورد توجه این وزارتخانه قرار گیرد.

وی گفت: مشکلی که اکنون در استان قابل لمس است کمبود زیر ساخت های برق  در برخی از مناطق استان به ویژه شهرستانهای بافق و بهاباد و خاتم است که به عنوان یک مانع جدی سرمایه گذاری مطرح است و تقاضا ما تصویب نیروگاه خورشیدی و حرارتی در شهرستانهای کم برخوردار است.

طالبی با بیان اینکه استان یزد در زمینه نیروگاه خورشیدی ظرفیت های خوبی در اختیار دارد خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته است و بسیاری زیر ساخت‌های به وجود آمده در استان با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: استان یزد این آمادگی را دارد که در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به روحیات و فرهنگ مردم استان بعنوان پایلوت کشور انتخاب شود و در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.