:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

۷۵ واحد مسکونی زلزله زده هرمزگان به بازسازی نیاز دارند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۲۵۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده این استان نیاز به تعمیر و ۷۵ واحد نیاز به بازسازی دارند.
کد خبر: ۱۶۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
اقتصادگردان- مهرداد حسن‌زاده اظهار داشت: عملیات تشکیل پرونده برای این منازل با حضور کارشناسان بنیاد مسکن در منطقه متاثر از زمین لرزه پنج و نیم ریشتری بندر کُنگ از صبح روز گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: حضور کارشناسان در آن منطقه وقوع زمین لرزه برای تشکیل پرونده منازل آسیب دیده و تخریب شده در راستای جلوگیری از سفر اهالی روستاهای آسیب دیده به شهر با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی اضافه کرد: موافقت شفاهی پرداخت تسهیلات بانکی قرض الحسنه به خانواده‌هایی که منازلشان در زمین لرزه پنج و نیم ریشتری بندر کنگ دچار آسیب اساسی و یا جزیی شده اخذ شد تا امکان پرداخت وام بانکی برای آغاز عملیات بازسازی منازل آسیب دیده در کمترین زمان ممکن فراهم باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان داشت: در مجموع یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۱۶۵ میلیون تومان) به این خانوارها کمک بانکی می‌شود که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن وام بانکی قرض الحسنه و ۵۵۰ میلیون ریال دیگر آن بلاعوض است.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: پنج کمک در منطقه زلزله زده برپا شده و ۲۰۰ تخته چادر، ۶۰۰ تخته پتو، ۳۷۰ موکت و ۴۴ چراغ بین خانوارهای متاثر از این زمین لرزه توزیع شده و علاوه بر آن ۵۰ بسته اقلام خوراکی ۲۴ ساعته و ۳۰۰ بسته معیشتی نیز به آنان داده شده است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

بندرلنگه در فاصله ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

استان هرمزگان یکی از کانون‌های اصلی زلزله در کشور است که هرسال شاهد زلزله های بزرگ وکوچک بوده اما بواسطه اینکه بیشتر این زلزله ها در اعماق زمین و کانون آن‌ها دریا بوده خسارت بیشتر ترک خوردگی و ریزش آوار است.