:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پذیرش ۲۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس

مدیر مرکز تماس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، از پذیرش ۲۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس خبر داد و گفت: ۶ استان باقیمانده نیز به محض اتمام مراحل قانونی پذیرش در تابلوی بورس دیده خواهند شد.
کد خبر: ۱۶۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
اقتصادگردان- به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران؛ «مژگان صفری مقدم»  با بیان اینکه تاکنون بارها در این زمینه که سهامداران سهام عدالت چگونه می‌توانند دارایی خود را مشاهده کنند و از فروش دارایی خود مطلع شوند سوال شده است، گفت: در این زمینه باید اعلام کرد که سهامداران از هر کارگزاری که اقدام به ثبت سفارش فروش سهام خود کرده‌اند و به عنوان کارگزار ناظر در فروش سهام شناخته می‌شوند، از طریق پنل کارگزاری می‌توانند نسبت به دارایی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: در صورتی هم که سهامداران نسبت به فروش سهام خود منصرف شده‌اند، اگر همچنان سهام آنها در وضعیت سفارش باز قرار داشته باشد می‌توانند نسبت به لغو فروش سهام خود اقدام کنند.

صفری مقدم در پاسخ به سوال دیگر در این زمینه که تاکنون چه تعداد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس پذیرش شده‌اند، گفت: تا کنون ۲۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی پذیرش شده‌اند و ۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی دیگر باقی مانده‌اند که به محض اتمام انجام مراحل پذیرفته شدن در بازار سرمایه و قیمت‌گذاری آنها، در تابلوی معاملات بورس قرار می‌گیرند و سهامداران می‌توانند نسبت به فروش آن اقدام کنند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه سازمان سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار در چند روز گذشته با اشاره به طرح آزادسازی سهام عدالت با ابلاغ مقام معظم رهبری گفت: این طرح یکی از مهمترین و موفق‌ترین طرح‌های اقتصادی دولت در سال ۱۳۹۹ و بزرگترین اقدام دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.