:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

۱۶ کیلومتر چهارخطه در لرستان آماده بهره‌برداری است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۶ کیلومتر چهارخطه در محورهای خرم‌آباد - کوهدشت و ازنا - شازند آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۶۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
اقتصادگردان- وحید کرم الهی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها تصریح کرد: این طرح ها همزمان با دهه فجر به طور رسمی افتتاح می شود و بخشی از آنها نیز تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان در خصوص محور کوهدشت – خرم‌آباد افزود:‌ تاکنون ۶۵.۵ کیلومتر از این مسیر ۸۷ کیلومتری به صورت چهارخطه بهره برداری شده است و ۸.۵ کیلومتر نیز دهه فجر زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

وی با اشاره به هزینه ۲۸ میلیارد تومان برای احداث ۸.۵ کیلومتر اخیر اظهار داشت: ۱۳ کیلومتر مابقی با سرعت قابل قبولی در حال انجام و برای تکمیل آن، ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

کرم‌الهی با اشاره به آخرین وضعیت چهارخطه ازنا - شازند نیز گفت: ۳۴.۴ کیلومتر از این پروژه در حوزه لرستان و تاکنون ۱۱.۲ کیلومتر آن احداث شده است و ۷.۵ کیلومتر آن در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۵.۷ کیلومتر مابقی محور ازنا - شازند سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شود اعلام کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای این چهارخطه هزینه شده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی همچنین اضافه کرد: کریدور بزرگراهی غرب در حوزه لرستان ۹۴ کیلومتر و  شامل چهارخطه خرم آباد - نورآباد به طول ۸۰ کیلومتر و محور الشتر- فیروزآباد به طول ۱۴ کیلومتر است که در سال های گذشته ۶۲.۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

کرم الهی اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار، ۲۷ کیلومتر باقیمانده از این محور نیز تا پایان سال مالی جاری (تیرماه سال ۱۴۰۰) به بهره برداری خواهد رسید.

طول راه‌های استان لرستان هشت هزار کیلومتر است.