:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اصلاح الگوی مصرف انرژی ادارات دولتی، اولویت صنعت برق

فرمانده حوزه مقاومت بسیج توانیر گفت: اصلاح الگوی مصرف انرژی ادارات دولتی در اولویت صنعت برق قرار دارد.
کد خبر: ۱۶۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
اقتصادگردان- به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مجتبی علیرضاپور" در جلسه "مدیریت مصرف انرژی" که با حضور فرماندهان سپاه و پایگاه‌های بسیج ادارات استان مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در مصوبه هیئت وزیران، الزامی را برای دستگاه‌های اجرایی به منظور تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی از انرژی های تجدیدپذیر در نظر گرفته که باید این موضوع به صورت جدی در دستور کار ادارات استان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژِی باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد، افزود: سوخت بیشتر نیروگاه‌ها سوخت فسیلی است و این موضوع موجب آلایندگی هوا به‌ویژه در کلان شهرها می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم با بیان اینکه به‌خاطر شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا، شاهد رشد 30 درصدی مصرف انرژی در استان بوده‌ایم که بخش قابل توجهی از مصرف برق مربوط به سازمان‌ها و ادارات دولتی است.
"محمد اله داد" بیان کرد: با توجه به افزایش مصرف برق در استان مرکزی و محدودیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها، ضرورت مدیریت مصرف انرژی و کاهش مصرف برق توسط مشترکان فهیم برای جلوگیری از قطعی‌ها مورد انتظاراست.
وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و به جهت کاهش میزان مصرف برق در استان، مکاتبه به جهت قطع برق مصارف غیرضروری مانند روشنایی پارک‌ها و فضای سبز که این روزها کمتر استفاده می‌شود، انجام شده که از ابتدای هفته این قطع برق صورت گرفته است، همچنین با هماهنگی راهداری استان مرکزی، مقرر است که روشنایی راه‌های بین شهری در نقاط غیر مه‌گیر و غیرخطرناک کاملا خاموش شده یا روشنایی‌ها یک در میان خاموش شود.
وی به برگزاری مانور اصلاح الگوی انرژِی ادارات از اول دی ماه در استان اشاره کرد و افزود: در صورت هرگونه عدم رعایت الگوی مصرف از سوی ادارات برق و گاز آن اداره بعداز اخطار قطع خواهد شد.  
"سید امیر قائم مقامی" مدیر دفتر برنامه ریزی و کنترل شرکت گاز استان مرکزی نیز با توجه به اینکه 10 هزار مشترک جدید به مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده اند، افزود: در سال جاری شاهد رشد  15 درصدی مصرف در بخش خانگی و افزایش 20 درصدی مصرف در بخش صنعت بوده‌ایم.
وی گفت: آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی  به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد که بخش قابل توجهی از مصرف برق مربوط به سازمان‌ها و ادارات دولتی است، لذا مدیریت مصرف امری اجتناب ناپذیر است.
فرمانده سپاه ناحیه بسیج اراک نیز گفت: استفاده از دانش و تکنولوژی برای مدیریت بهینه مصرف و آگاهی بخشی عمومی برای مدیریت مصرف مشترکان برق رویکردهایی است که می‌توان با اتکا به آن به تامین و انتقال بهینه برق به آن اطمینان داشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی مصرف بهینه را باید اول از محل کار خودشان آغاز کنند.
سرهنگ "محمد مهجوری" اضافه کرد: مدیریت مصرف بهینه شرط اصلی برای تحقق مصرف بدون دغدغه در تمام فصول سال است و چنانچه شهروندان در زمینه مصرف بهینه مشارکت بیشتری کنند، مسئولان دغدغه و نگرانی برای تامین انرژی در کشور را نخواهند داشت.
نظارت و بازدید از روشنایی معابر و کنترل مصارف ادارت استان با استفاده از پتانسیل بسیجیان در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.