:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در شمال‌غرب، دامنه‌های‌جنوبی البرز و نوار شرقی کشور، سامانه بارشی از چهارشنبه در کشور تقویت می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه سامانه بارشی از چهارشنبه در کشور تقویت می‌شود، از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
اقتصادگردان- کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای ۲۹ دی و روزهای آتی، اعلام کرد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری، بارش پراکنده رخ‌ می‌دهد و روز سه‌شنبه بارش باران و برف در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و به شکل پراکنده در مازندران ادامه خواهد یافت.
رفیعی ادامه داد: روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی، سرما، نیمه غربی کشور، سواحل دریای‌خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و امتداد زاگرس مرکزی را دربرمی‌گیرد. روز پنجشنبه نیز در سواحل دریای‌خزر و شمال شرق کشور، بارش‌ها، ادامه خواهد یافت. روز جمعه، بارش‌ها محدود به مناطق شمال‌شرق کشور خواهد شد و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.
به گفته وی، روز چهارشنبه دریای‌خزر و بخش‌های شرقی و مرکزی آب‌های خلیج‌فارس نیز مواج و متلاطم خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از نظر شرایط دمایی از روز چهارشنبه تا جمعه، کاهش محسوس دما در مناطق شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای‌خزر و نوار شرقی کشور، پیش‌بینی شده است. در این مناطق بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در غرب کشور نیز کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه رخ‌ می‌دهد.
وی افزود: آسمان تهران نیز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است که وزش باد در برخی ساعات، شدید خواهد شد. حداکثر دما امروز در تهران ۱۲ درجه بالای صفر می‌شود و حداقل دمای امروز صبح تهران نیز به ۴ درجه زیر صفر رسید.
به گفته رفیعی، سردترین مرکز استان امروز، شهرکرد و سنندج با دمای ۳ درجه زیر صفر بوده است و گرم‌ترین مرکز استان دیروز بندر عباس با دمای حداکثر ۲۵ درجه گزارش شده است.