:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سرپرست سازمان صمت استان لرستان :

اولویت نخست سازمان صمت لرستان احیا واحدهای راکد است

سرپرست سازمان صمت استان لرستان اعلام کرد: اولویت اول سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بازگرداندن مجدد واحدهای راکد و غیر فعال به چرخه تولید است.
کد خبر: ۱۶۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
اقتصادگردان- بختیار رازانی در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی جم با حضور مقصودی نماینده مردم شهرستان بروجرد و اشترینان در جمع خبرنگاران افزود: این کارخانه در سال ۱۳۷۹ راه‌اندازی شده و با تولید میزان یک و نیم میلیون متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان _(به قیمت روز سرمایه گذاری)_ شروع به فعالیت نموده است.

وی گفت: متأسفانه پس از مدتی به دلیل عدم تقاضای بازار و رکود مسکن، همچنین تحریم، این واحد غیر فعال شد.

سرپرست صمت استان لرستان، بیان کرد: پس از آن طی چندین جلسه ستاد ملی و استانی موانع و مشکلات بر سر راه تولید کارخانه کاشی جم مطرح شد که خوشبختانه با کمک سرمایه ‌گذار، مجدداً به چرخه تولید بازگشت.

رازانی اضافه کرد: کارخانه کاشی جم بروجرد امروز با همان ظرفیت یک و نیم میلیون مترمربعِ گذشته و اشتغال ۱۱۰ نفر در حال تولید کاشی می باشد.

وی در ادامه یاد آور شد: شهرستان بروجرد از نظر مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک به دلیل وجود معادن فلزی فلدسپات و تالک می‌تواند به عنوان یک مزیت اقتصادی نسبی محسوب گردد و وجود کارخانه های کاشی و سرامیک با برند های معروف در این شهرستان بیانگر همین مزیت نسبی اقتصادی است.

سرپرست صمت استان لرستان خاطر نشان کرد: استان لرستان شاید یک استان صنعتی محسوب نشود و پتانسیل اول و دوم کشاورزی و گردشگری باشد اما ما نباید از وجود ظرفیتهای معدنی استان غافل شویم.

رازانی افزود: در استان لرستان حدود ۱۱۵۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که بالغ بر ۶۵ درصد این واحدها با ظرفیتهای متفاوت در حال فعالیت هستند.

وی گفت: برای واحدهای راکد برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته که به تدریج به چرخه تولید بازگردند و در سال گذشته ۳۶ واحد غیر فعال و امسال ۳۷ واحدی که مطلقاً هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشتند به چرخه تولید بازگشتند.

سرپرست صمت استان لرستان در پایان تاکید کرد: برنامه اصلی ما بر اساس واحدهای راکدی است که مشکل نقدینگی، سرمایه در گردش یا مشکل تجهیز، راه اندازی و نوسازی خطوط تولید را دارند تدوین شده است چرا که زیرساخت سرمایه‌گذاری و خط تولید این واحدها از قبل فراهم شده است.

وی افزود: اولویت اول ما برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید است.

لازم به ذکر است: در ادامه از محل احداث نمایشگاه های اتومبیل شهرستان بروجرد و شرکت آرتا (تولید و بسته بندی سبزی های آماده) بازدید به عمل آمد.