:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رییس سازمان صمت خوزستان اعلام کرد :

نظارت کامل سازمان صمت استان خوزستان بر نحوه توزیع روغن خوراکی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به آغاز توزیع گسترده روغن خوراکی از هفته گذشته در استان گفت: همه دستگاه های نظارتی با سازمان صمت برای نظارت بر بازار و عرضه و فروش روغن خوراکی همکاری کنند.
کد خبر: ۱۶۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
اقتصادگردان- امیرحسین نظری افزود: با وجود توزیع گسترده روغن خوراکی در استان همچنان از کمبود این کالا در برخی مناطق گزارشهایی ارسال می شود به همین منظور از دستگاه‌های نظارتی تقاضا داریم که در رصد عرضه و فروش این کالا توسط اصناف و فروشگاه ها با این سازمان مشارکت و همکاری کنند.

رییس سازمان صمت استان خوزستان ادامه داد: ذخیره روزانه موجود روغن خوراکی در مجتمع بنکداران اهواز ۱۵۰ تن می باشد ، این میزان در کنار تامین روغن از سوی شرکت های پخش و روغنی که از سوی سازمان صمت در حال توزیع است در بازار استان تزریق می شود و عملا نباید با مشکل تامین این کالا در بازار خوزستان مواجه باشیم.

نظری با اشاره به اینکه میانگین مصرف روزانه روغن خوراکی در استان ۲۷۰ تن برآورد شده است اعلام کرد: ۶۰ درصد از این میزان معادل ۱۷۰ تن سهم مصرف خانوار و باقی نیز در صنف و صنعت استفاده می‌شود.

رییس سازمان صمت ادامه داد : روزانه از تولیدات ۲ کارخانه تولید روغن خوراکی در استان ۲۰۰ تن روغن در بازار خوزستان توسط این سازمان توزیع می شود و در کنار این میزان توزیع سهمیه جداگانه ای نیز برای اهواز در نظر گرفته شده و عرضه می شود.

مصرف میانگین روغن خوراکی خانوار ، اصناف و صنعت در استان سالانه هشت هزار تن و روزانه ۲۷۰ تن است و ۲ کارخانه تولید روغن در استان فعال هستند.