:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

ثبت چک در سامانه صیاد، تا پایان سال به تعویق افتاد

مهلت اجرای تبصره (1) ماده (21) مکرر الحاقی به قانون صدور چک در مورد تسویه چک‌ها از طریق سامانه تسویه و پرداخت چکاوک، به‌دلیل لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی و کاهش مراجعه مردم به شعب بانک‌ها، تا پایان امسال به تعویق افتاد.
کد خبر: ۱۶۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
اقتصادگردان- هم‌چنین، به‌منظور آگاهی هر چه بیشتر مشتریان عزیز، نکاتی چند در این باره را به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم:

1. الزام درج تاریخ اعتبار بر روی چک که مقرر بود در مورد دسته چک‌های اعطایی به اشخاص از تاریخ 1399/10/20 به مورد اجرا گذارده شود، تا پایان امسال و ابلاغ دوباره بانک مرکزی ج.ا.ایران، به تعویق افتاد.

2. الزام مقرر مبنی بر ممنوعیت پذیرش و کارسازی برگه چک‌های مربوط به دسته چک‌های ارائه شده به مشتریان محترم پس از تاریخ 1399/10/20، که در وجه حامل صادر شده‌اند، تا پایان امسال و ابلاغ دوباره مراتب از سوی بانک مرکزی ج.ا.ایران به تعویق افتاد. بنابراین، صدور چک در وجه حامل و ظهرنویسی آن برای انتقال تا اطلاع ثانوی طبق روال سابق است.

3. به منظور آموزش و فرهنگ‌سازی، ثبت صدور و انتقال چک در سامانه صیاد از تاریخ 1399/10/20 برای صادرکنندگان چک و دارندگان چک که قصد انتقال چک به دیگران را دارند، به‌صورت اختیاری میسر گردید. اجرای این مهم تا اطلاع ثانوی برای اشخاص اختیاری بوده و الزامی در این خصوص وجود ندارد.

همگام با دیگر بانک های کشور، این فعالیت در دستور کار بانک آینده نیز قرار دارد که عملیات اجرایی آن متعاقبا به مشتریان گرامی اطلاع رسانی خواهد شد.