:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار؛

الزام ثبت تایرهای باری و اتوبوسی در سامانه جامع تجارت

ستاد تنظیم بازار مقرر کرد که تایرهای باری و اتوبوسی تولید داخل همچون سایر لاستیک‌ها در چارچوب ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با ثبت در سامانه جامع تجارت به فروش می رسند.
کد خبر: ۱۶۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
اقتصادگردان- بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مسوولیت رصد قیمت در مرحله تولید، توزیع و مصرف کننده نهایی توسط انجمن ذیربط و بنگاه‌های مربوطه انجام می شود.

بر همین اساس کنترل سیستمی قیمت ‌نمایندگی بنگاه‌ها بر عهده انجمن و بنگاه تولیدی ذیربط است و رعایت نکردن قیمت‌ها و ثبت نکردن در سامانه جامع به منزله تخلف بنگاه محسوب می شود.
ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که معاون امور صنایع، بازرگانی داخلی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نظارت لازم بر روند اجرای مصوبه ها را برعهده بگیرند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا لاستیک های سنگین که واردات آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، برپایه محاسبه های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و به وسیله سامانه جامع تجارت با حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها عرضه شوند و فروش با قیمت تمام شده واردات انجام شود.
همچنین لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری شوند.
سامانه جامع تجارت با هدف شفاف‌سازی، تسهیل و تسریع تجارت، روند تشخیص مجوزهای الزامی، و سیستمی کردن پرداخت‌ها به شیوه الکترونیکی، راه اندازی شده و براساس قانون مبارزه با قاچاق و ارز  همه دستگاه ها مکلف شده اند با این سامانه همکاری کنند.