:
كمينه:۱۳.۹۹°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

نخستین تجهیزات بندری به ارزش ۸.۵ میلیون دلار از هند وارد بندرچابهار شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندر چابهار در راستای فعال سازی قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از بندر شهیدبهشتی بین سازمان بنادر و دریانوردی و طرف هندی به ارزش ۸.۵ میلیون دلار وارد این بندر شده است.
کد خبر: ۱۶۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
اقتصادگردان- بهروز آقایی روز یکشنبه اظهارداشت: ورود این تجهیزات در راستای تعهدات قراردادی سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه گذار هندی در چابهار است.

وی با بیان اینکه طرف هندی متعهد به تأمین و ورود تجهیزات تخلیه و بارگیری بر اساس تعهدات قراردادی بلند مدت، به صورت «BOT » است تصریح کرد: تجهیزاتی که وارد می‌شود، برای تجهیز بندر و ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کالا در فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: تجهیز و بهره‌برداری بندر شهید بهشتی در قالب قرارداد (BOT) به عنوان بخشی از تعهد هندی‌ها، مدل جدیدی از تجهیز بنادر کشور است که برای نخستین بار صددرصد با سرمایه گذاری طرف خارجی در بنادر کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش فرامنطقه‌ای بندر چابهار در اشتیاق سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی و دعوت از صاحبان سرمایه داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این بندر تاکید کرد: سرمایه گذاری یک کشور مانعی برای مشارکت سایر کشورها در طرح‌های توسعه بندرچابهار نیست.