:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۰.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مدیرکل شیلات هرمزگان:

۱۴۰۰ صیاد در بستانه شهرستان بندرلنگه زیرپوشش تعاونی هستند

مدیرکل شیلات هرمزگان، تعداد شناورهای صیادی بندربستانه بندرلنگه را حدود ۲۰۰ فروند اعلام کرد و گفت:افزون بر یکهزار و ۴۰۰ نفر صیاد این بندر زیرپوشش یک تعاونی فعال قرار دارند.
کد خبر: ۱۶۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
اقتصادگردان- عبدالرسول دریایی شامگاه شنبه به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران در بازدید از ظرفیت های شیلاتی و  صید و صیادی غرب هرمزگان اظهاداشت: افزون بر یک سوم موج شکن های مردمی استان در بندرلنگه قرار دارد.
وی ادامه داد: موج شکن های مردمی نقش مهمی در افزایش ایمنی، ارتقای توان دریاروی، توسعه صیادی دارد که تداوم استفاده از این ظرفیت نیازمند توجه بهره برداران به رفع نواقص و رونق موج شکن ها دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: این موج شکن ها پس از رفع مشکلات و تعارضات توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان به اداره کل شیلات هرمزگان تحویل می شود.
دریایی در بازدید از بندر صیادی دیوان نیز گفت: این بندر صیادی با بهره گیری از ۳۰ فروند شناور صیادی، از تعاونی های پیشرو در ورود و سرمایه گذاری پرورش ماهی دریایی در قفس است.
وی همچنین در حاشیه بازدید از بندر صیادی کنگ و پس از دیدار چهره به چهره با صیادان این بندر صیادی از مجموعه فعالیت های انجام شده توسط مدیریت بندر صیادی کنگ اعلام رضایت کرد و افزود: در بحث لایروبی بندر صیادی کنگ نیز، مدیریت بهره بردار با جدیت بیشتری ورود کند.
دریایی در بازدید از پارکینگ قایق‌های صیادی و تجهیزات صیادی بندر کنگ نیز گفت: این بندر صیادی با بهره مندی۲۸۰ فروند شناور صیادی و بیش از ۲ هزار نفر صیاد سهم قابل توجه ایی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد و با تلاش و پیگیری های انجام شده نیز بی شک شاهد اقدامات خوبی در برخورد با صید غیر مجاز خواهیم بود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران نیز در این بازدیدها بر صید اصولی پایدار و مسئولانه، اهمیت حفظ ذخایر آبزیان، سرعت بخشی در روند آغاز به کار پیمانکاران طرف قرارداد توسعه دهنده این بنادر صیادی، توسعه فضای سبز بنادر و مناسب سازی فضای بنادر صیادی،ارتقای زیر ساخت های ایمنی بنادر، پیگیری پرداخت به موقع عوارض و به روز شدن تعرفه های بندری تاکید کرد.
سید پرویز محبی تصریح کرد: با توجه به تلاش های در حال انجام، بی شک در آینده ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که غرب استان هرمزگان به نمادی درخشان از شیلات و فعالیت های شیلاتی در حوزه صید و صیادی تبدیل شود
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران به همراه مدیرکل شیلات هرمزگان و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات این استان در سفر به غرب استان از موج شکن مردمی شناس، کارخانه در حال احداث تولید تن ماهی با ظرفیت تولید حدود روزانه ۲۰ تن و همچنین طرح پایلوت پرورش میگو متراکم با استفاده ازالگوهای کشورهای آسیای شرقی نیز بازدید کردند.
استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.