:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل توانیر:

۱۶۰ هزار چراغ روشنایی در معابر اصلاح شد

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: در قالب طرح سراسری اصلاح روشنایی معابر تاکنون ۱۶۰ هزار چراغ اصلاح و تعدیل شده است.
کد خبر: ۱۶۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
اقتصادگردان- "محمد حسن متولی زاده" روز شنبه در حاشیه جلسه ستادمدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی که به صورت آنلاین برگزار شد در پاسخ به خبرنگاران افزود: اصلاح این روشنایی ها منجر به کاهش ۴۰ مگاواتی در مصرف برق شد.

وی ادامه داد: در برنامه سراسری تعدیل روشنایی ها و اصلاح انشعاب ها ورمز ارزها،  ۴۵هزار دستگاه ماینر غیرمجاز که بخش عمده ای از آنها با گزارش های مردمی شناسایی شده بود، جمع آوری شد که باعث کاهش مصرف به میزان ۹۵ مگاوات شد.
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: مجموع مصارف کاهش یافته معادل مصرف یک شهر با جمعیت بیش از نیم میلیون نفری بود.

متولی زاده گفت: با این کار معادل ۷۰۰ هزار لیتر روزانه در مصرف سوخت نیروگاه ها صرفه‌جویی شد.  
وی ادامه داد: با وجود کارهایی که انجام شده است، اما همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم چرا که میزان مصرف گاز در بخش خانگی، هشت برابر مصرف گاز در صنعت نیروگاهی است.
مدیرعامل توانیر افزود: مشترکان در بخش خانگی می‌توانند تنها با اقدام های ساده ای مانند پوشیدن لباس گرم در منزل، خاموش کردن لامپ های اضافه و کاهش تنها یک درجه ای دمای منزل، مصرف گاز کشور را ۱۰ درصد کاهش دهند که می تواند به تامین گاز نیروگاه ها کمک کند.

غلامعلی رخشانی مهر روز پنجشنبه در مراسم اقدام فراگیر و سراسری تعدیل روشنایی معابر و اصلاح انشعاب‌ها در محل مرکز پایش صنعت برق افزود: امروز و در قالب این مانور برای جمع آوری مرکزهای غیرمجاز استخراج کننده رمز ارز ها اقدام خواهد شد. این مانور به‌شکل هماهنگ در سراسر کشور و در پنجشنبه و جمعه پایان هر ماه برگزار و این امر تا پایان سال ادامه خواهد یافت.