:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه بازدید از گروه صنعتی مپنا مطرح کرد:

توسعه ساخت داخل در تولید توربین‌های گاز ، بخار و ژنراتورهای حرارتی، اجرای برنامه توسعه وتعمیق ساخت داخل در تکنولوژی وفناوری محصولات پیشرفته صنعتی

معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه بازدید از گروه صنعتی مپنا از توسعه ساخت داخل در محصولات پیشرفته صنعتی از جمله توربین‌های گاز و بخار، ژنراتورهای حرارتی ، لوکوموتیوهای مسافری و باری خبرداد و گفت: این مجموعه صنعتی با بکار‌گیری تکنولوژی پیشرفته در صنایع زیر بنایی توانسته اقدامات خوبی در توسعه ساخت و تعمیق داخلی سازی انجام دهد.
کد خبر: ۱۶۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
اقتصادگردان- مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از دو مجموعه توکا و پرتو از شرکت های زیرمجموعه گروه مپنا ، به رسوخ تکنولوژی وفناوری در ساخت توربین های نیروگاه هایی اشاره و تصریح کرد: این دو مجموعه از امکانات زیر ساختی مناسبی در حوزه ساخت انواع توربین های نیروگاهی برخوردارند و در حوزه ساخت تجهیزات ، طراحی ساخت داخل و پیمانکاری اقدامات مناسبی انجام داده اند.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: این دو مجموعه هم در نگهداشت و بازسازی نیروگاه ها را انجام می دهند و می توانند نیروگاه ها را در کلاس های مختلف تولیدکنند .

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه مجموعه توکا و پرتو ، برنامه توسعه وتعمیق ساخت داخل در تکنولوژی وفناوری تولید محصولات پیشرفته صنعتی را در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: امکانات زیر ساختی مناسب در این دو مجموعه وجود دارد و اقدامات خوبی در حوزه ارتقاء و به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات انجام شده است . همچنین طرح های توسعه ا ی خوبی دراین مجموعه ها اتفاق افتاده که نوید بخش تولید در مقیاس جهانی و همچنین تامین نیاز داخل در این گروه صنعتی است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: گروه صنعتی مپنا جزو شرکت های پیشرو درحوزه ساخت وتجهیزات وپیمانکاری است و در توسعه دانش و تکنولوژی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته و توانستند ظرفیت ساخت داخل را توسعه دهند.

گفتنی است، گروه مپنا مجموعه‌ای صنعتی است، مشتمل بر گروه مپنا به عنوان شرکت مادر، به همراه شرکت‌های متعدد تخصصی تابعه و وابسته به آن که در زمینه مهندسی، احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر، تأسیسات تولید همزمان برق و حرارت، تأسیسات تولید همزمان برق و شیرین‌سازی آب، مهندسی، اجرا و توسعه پروژه‌های نفت وگاز در خشکی و دریا و مهندسی و احداث پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌سازی، ارائه خدمات بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌های یاد شده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

گروه مپنا سازنده طیف گسترده‌ای از محصولات پیشرفته صنعتی از جمله توربین‌های گاز و بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، توربین بادی، بویلرهای متعارف و بازیاب حرارت، ژنراتورهای حرارتی و آبی، سامانه‌های حفاظت و کنترل، لوکوموتیوهای مسافری و باری و توربوکمپرسور و ارائه کننده آرایه وسیعی از خدمات تعمیر و نگهداری در کلاس جهانی است.