:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
رئیس سازمان صمت استان بوشهر خبر داد:

انجام ۴.۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از استان بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۴.۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از این استان انجام شد.
کد خبر: ۱۶۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
اقتصادگردان- سید حسین حسینی در جمع خبرنگاران افزود: محصولات پتروشیمی، معدنی، کشاورزی و کالاهای صنعتی عمده کالاهای صادراتی استان بوشهر است.

وی بیان کرد: صادرات استان بوشهر در این مدت بدون احتساب میعانات گازی از نظر وزنی افزایش ۲ درصدی را تجربه کرد اما از نظر ارزش با توجه به اصلاح قیمت پایه کالاهای صادراتی با کاهش مواجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، تصریح کرد: پروپان، بوتان، متانول، گوگرد، کلینکر، سیمان، استایرن و محصولات کشاوزی شامل گوجه فرنگی و خرما عمده محصولات صادراتی استان بوشهر در ۹ ماه نخست سال جاری است.

حسینی گفت: با شیوع کرونا در دنیا، قیمت عموم کالاها روند کاهشی داشته و بر قیمت پایه کالاهای صادارتی نیز تاثیرگذار بوده‌است.

وی ادامه داد: در ارتباط با صادرات به کشور قطر میزان صادرات استان در ۹ ماه امسال ۷۱ میلیون دلار بود که ۵۶ میلیون دلار آن از بندر دیر انجام گرفته است.

حسینی گفت: امیدواریم با تقویت زیرساخت‎های تجاری در حمل و نقل، ذخیره‌سازی و بسته‌بندی با ارتقا کیفیت محصولات صادراتی میزان صادرات استان بوشهر روند افزایشی بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: باید با آموزش، ارتقا روش‎های بسته بندی و فرآوری و ایجاد تشکل صادراتی بازارهای هدف را برای صادرات بیشتر تقویت کرد و صادرکنندگان استان نیز به عنوان رقیب در برابر یکدیگر قرار نگیرند.

حسینی افزود: ایجاد انسجام بین صادرکنندگان بدون شک به ماندگاری در بازارهای هدف و حفظ قیمت صادراتی کمک می‌کند تا سهم بوشهر از صادرات غیرنفتی افزایش یابد.