:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

عملیات جنگل‌کاری در ۵۵۰ هکتار از منابع طبیعی شازند کلید خورد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: اجرای طرح جنگل‌کاری در سطح ۵۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان با رویکرد افزایش بهره‌وری و حفظ منابع پایه امسال کلید خورده است.
کد خبر: ۱۶۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
اقتصادگردان- «محسن محمدی» افزود: گام نخست این طرح در منطقه سرسختی شهرستان شازند و در عرصه‌ ۴۰۰ هکتاری  با عملیات بذرکاری در دست انجام است و ۱۵۰ هکتار دیگر نیز به‌صورت نهال کاری پی گرفته می‌شود.
وی بیان داشت : عملیات این طرح در مجاورت ذخیره‌گاه جنگلی بلوط سرسختی اجرا شده و گونه‌های بادام کوهی و بلوط در در این عرصه کشت می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند اظهار داشت : ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای‌عمل کاشت، مراقبت و نگهداری جنگل‌کاری در این منطقه بوده است.
محمدی ادامه داد : عملیات بذرکاری این طرح جنگل‌کاری در ۱۵۰ هکتار تا پایان دی‌ماه تکمیل می‌شود و عملیات مراقبت، نگهداری و آبیاری از این عرصه نیز از سوی پیمانکار تا سال آینده به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه سال جاری ۱۰۰ هکتار بذرکاری در سطح مراتع گیاه «آگروپایرون» برای کپه‌کاری و افزایش پوشش گیاهی انجام شده است، گفت : طرح زراعت چوب با گونه صنوبر سریع رشد نیز با جدیت در حال پیگیری است و با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی شهرستان شازند ، اجرای آن با موفقیت همراه است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند تاکید کرد : انتظار می‌رود کشاورزان تا پایان بهمن ماه جاری درخواست خود را برای دریافت چوب، نهال و صنوبر ارایه کنند و کارشناسان منابع طبیعی پس از بازدید، بدون محدودیت و به‌صورت رایگان آن‌ها را در اختیار کشاورزان قرار میدهند.

شازند یکی از شهرستان‌های ۱۲گانه استان مرکزی است که تنها ذخیره‌گاه جنگلی استان مرکزی در آن قرار دارد و علاوه بر بهره‌مندی از صنایع نفتی و پتروشیمی به‌دلیل غنای منابع طبیعی یکی از قطب‌های گردشگری طبیعی استان محسوب می‌شود.