:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان صمت همدان:

بازرگانان با پرداخت ۳۰ درصد تعهدات ارزی از تعلیق خارج می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به تعلیق برخی از کارتهای بازرگانی استان به دلیل پرداخت نکردن تعهدات ارزی گفت: بازرگانان با پرداخت ۳۰ درصد از تعهد خود می توانند از تعلیق خارج شده و به فعالیت ادامه دهند.
کد خبر: ۱۶۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
اقتصادگردان- حمیدرضا متین اظهار داشت: از ۳۵۸ فقره کارت بازرگانی معتبر استان ۱۴۸ فقره مشمول تعهد ارزی در سالهای ۹۷، ۹۸ و تا پایان خرداد ۹۹ هستند.

وی گفت: صاحبان این کارتها مبلغ ۱۷۶ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۵۸۴ هزار دلار تعهد ارزی حاصل از صادرات دارند که باید به چرخه اقتصاد برگردانند.

رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: ۵۳ فقره از کارتهای تعلیق شده در بخش بازرگانی و ۹۵ فقره در بخش تولیدی است.

به گفته متین تاکنون ۱۸ بازرگان به طور کامل بدهی خود را پرداخت کرده، ۷۸ مورد هم هیچ پرداختی نداشته اند و مابقی نیز به بخشی از تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند.

او با بیان اینکه ۴۵ کارت بازرگانی در استان تعلیق شده است تاکید کرد: این کارتها مربوط به تولیدکنندگان نیست و تمام تعلیق شده ها در بخش غیرتولیدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و  تجارت استان همدان گفت: به تازگی در راستای حمایت از صادرکنندگان مشمول تعهد ارزی نامه‌ای از سازمان توسعه تجارت به ما ابلاغ شد و به طور گسترده اطلاع رسانی کردیم تا صاحبان کارتهای تعلیق شده بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۲۳۲ نفر شخص حقیقی و حقوقی در سراسر کشور به علت عدم ایفای تعهدات ارزی به قوه قضائیه معرفی شده اند افزود: تنها یک مورد از استان همدان بود و ما نهایت همکاری و مساعدت را با بازرگانان داریم.

در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار کالا از استان همدان صادر شد که مواد پتروشیمی، کشمش، فروسیلیس، موتور کولر آبی، شیرخشک صنعتی، وازلین بهداشتی، کلینگر خاکستری، سیمان سفید و رب گوجه فرنگی ۱۰ محصول برتر سبد صادراتی همدان هستند.