:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
سرپرست صمت لرستان:

ظرفیت شهرک سیلیکون متال بروجرد ۳۴ هزار تن در سال است

سرپرست صمت لرستان گفت: ظرفیت شهرک سیلیکون متال بروجرد ۳۴ هزار تن در سال است.
کد خبر: ۱۶۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
اقتصادگردان- بختیار رازانی در حاشیه بازدید از شرکت سیلیکون متال بروجرد که ۲۵ دی‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: شرکت سیلیکون متال بروجرد با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال و با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلار برای فاز اول پیش‌بینی شده است که با ظرفیت اشتغال هزار نفر در صورت تأمین اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلول‌های خورشیدی است در این صنایع تولید خواهد شد.

سرپرست صمت لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز کشور به سیلیکون متال ۱۶ هزار تن است که از خارج کشور وارد می‌شود.

رازانی اضافه کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته مشخص شد شهرک سیلیکون متال بروجرد با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: چین یکی از موفقیت‌ترین کشورها در تولید سلول‌های خورشیدی و بزرگ‌ترین تولیدکننده در سطح جهان با تکنولوژی برتر است.

سرپرست صمت لرستان بیان کرد: بخشی از ماشین‌آلات پروژه در همین شرکت سیلیکون متال طراحی و ساخته شده و ۱۰۵ تریلی ماشین‌آلات در طی دو ماه گذشته از کشور چین وارد کشور و شهر بروجرد و کارخانه جهت راه‌اندازی فاز اول در محل کارخانه استقرار یافته که با تکمیل آن شاهد اشتغال صدها جوان در منطقه بروجرد و اشترینان خواهیم بود.

رازانی ادامه داد: در سال جهش تولید که مقام معظم رهبری فرمودند این یکی از گام‌های بزرگ و استوار بوده که در این منطقه در حال برداشته شدن است.

وی اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد اجرا و بهره‌برداری از فاز اول آن باشیم این واحد در سطح ملی و خاورمیانه بی‌نظیر بوده و می‌تواند یک نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ مگاواتی تولید کند که برای کشور یک موفقیت والا و ارزشمند است.

سرپرست صمت لرستان تصریح کرد: در حال حاضر مشکل راه‌اندازی این پروژه عظیم، نیاز به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم با تدابیر ویژه تأمین و کار فاز اول به پایان برسد. ‌

رازانی خاطرنشان کرد: این واحد در صورت اجرای کامل پنج فاز نیاز به ۸۰ هکتار زمین دارد که با توجه به افق و دید بلندمدت پروژه پیش‌بینی شده است.