:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور:

مقدمه لازم هوشمندسازی نظام مالیاتی اعتماد عمومی است

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مقدمه لازم هوشمندسازی نظام مالیاتی اعتماد عمومی است.
کد خبر: ۱۶۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
اقتصادگردان- محمد مسیحی در جلسه بررسی مشکلات مالیاتی اصناف بروجرد که امروز ۲۵ دی‌ماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مالیات باور مشترک همه دولت‌ها است.

وی تصریح کرد: امروز از مالیات به‌عنوان تنها ابزار تأمین مالی از آن یاد می‌شود و هوشمند سازی نظام مالیاتی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: مالیات بهترین ابزار برای تأمین منابع مالی دولت است.

مسیحی اضافه کرد: به دلیل اینکه اقتصاد نفتی داشته‌ایم و این دارایی نفتی را به‌جای اینکه صرف زیرساخت‌های عمرانی شود صرف هزینه‌های جاری می‌کردیم از نظام مالیاتی غافل بودیم و به درآمد نفتی اکتفا می‌کردیم و این تحریم‌های ظالمانه باعث شد که پوشش هزینه‌های جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی باشد.

 معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات تأمین می‌شود.

مسیحی اظهار کرد: با مدیریت و برقراری نظام مالیاتی هوشمند در این شرایط سخت اقتصادی که علاوه بر تحریم‌های ظالمانه، شیوع ویروس کرونا را داریم تعادلی را برقرار کنیم که کمترین مزاحمت را برای فعالان اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به رویکرد مالیاتی در بروجرد، تصریح کرد: ۸۱ درصد مشاغل را توانسته با توافق، مالیات آن‌ها را قطعی کرده که در سطح استان این رقم ۷۵ درصد است که از میانگین استانی نیز بالاتر بوده که این نشان‌دهنده آن است که تعامل خوبی بین اداره مالیات و بازاریان برقرار است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد باقیمانده نیز با اجرای ماده ۹۷ مالیاتی مورد پذیرش قرار دهیم.

مسیحی اضافه کرد: اجرای این ماده به‌عنوان یک مأموریت و رسالت اصلی برای سازمان امور مالیاتی محسوب می‌شود و اصل مبارزه با فرار مالیاتی در دستور کار قرار دارد.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس نیز در این جلسه اظهار کرد: کسب‌وکار در شهرستان رونق دارد که کرونا باعث شده برخی از کسبه‌ها تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: برای این واحدهای صنفی که در این مدت تعطیل بوده‌اند مالیات می‌آید که برای حل مشکل آن‌ها باید چاره‌ای اندیشیده شود.