:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
آقازاده:

استان مرکزی استعداد ساخت محصولات ایران‌خودرو را دارد

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی با توجه به استقرار صنایع بزرگ و نزدیکی به تهران ظرفیت و استعداد ساخت محصولات ایران‌خودرو را دارد.
کد خبر: ۱۶۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
اقتصادگردان- سید علی آقازاده ۲۵ دیماه در پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۹۹ که با حضور مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب ایجاد شده در استان برای ساخت قطعات خودرویی، اظهار کرد: فعالیت شرکت های قطعه‌ساز در استان مرکزی نویدبخش رشد بسیار خوبی در کنار فعالیت های صنعتی دهه های گذشته در استان است و شاهد شکوفایی در صنعت قطعه سازی استان هستیم.

وی تصریح کرد: این سفر فرصت مناسبی برای استان مرکزی است و قرار بر این است که مصوبات و تصیمات این سفر در جلسه ای در تهران به جمع بندی مناسب برسد.

آقازاده با اشاره به اینکه استان مرکزی هزاران میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در حوزه قطعه سازی ظرفیت دارد، گفت: شرکت‌های بزرگی از جمله هپکو، آذراب، واگن پارس و ایرالکو و شرکت های کوچک و بزرگ در استان مرکزی فعال هستند و ایران خودرو برای ساخت قطعات بیشتر و ساخت یک محصول می تواند از ظرفیت‌های این استان با توجه به صنایع بزرگ و زیرساخت های مناسب و نزدیکی به تهران استفاده کند که این امر مشروط به همکاری و مساعدت استان است که از این حیث اعلام آمادگی می کنیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: سفر مدیرعامل ایران خودرو به استان فرصت خوبی است که این کار بزرگ را از امروز استارت بزنیم و قطعا با تمایل ایران خودرو می توان به نتیجه نهایی رسید.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین "ایران خودرو، انجمن قطعات خودرو و اتاق بازرگانی اراک"، تفاهم نامه همکاری بین "ایران خودرو، انجمن قطعه سازی استان و دانشگاه آزاد اراک" و تفاهمنامه همکاری بین "ایران خودرودیزل، انجمن قطعه سازان استان و اتاق بازرگانی اراک" منعقد شد.