:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

صادرات فولادی‌ها اوج گرفت

آمار تجارت و میزان صادرات شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد (شمش و محصولات فولادی) نشان می‌دهد که در آذرماه سال جاری، پس از کاهش چند ماهه به دلیل مشکلات تحریم‌ها، با صادرات بیش از ۷۲۱ هزار تن، مجدد روند صعودی داشته است.
کد خبر: ۱۶۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
اقتصادگردان- طبق آمار منتشر شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مجموع صادرات شمش و محصولات فولادی شرکت‌های بزرگ در آذرماه امسال به ۷۲۱ هزار و ۳۸۷ تن رسیده است که نسبت به آذر ماه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از این میزان صادرات به ترتیب، فولاد خوزستان ۱۵۱ هزار و ۹۱۵ تن، فولاد مبارکه ۱۲۴ هزار و ۷۳۷ تن، فولاد کاوه جنوب ۱۱۷ هزار تن، ذوب آهن اصفهان ۸۶ هزار و ۴۹۷ تن، چادرملو ۶۰ هزار و ۸۰۲ تن، فولاد کویر ۵۳ هزار و ۸۴۳ تن، فولاد هرمزگان ۳۰ هزار و ۸۰۴ تن، جهان فولاد سیرجان ۳۰ هزار تن، صبافولاد ۲۹ هزار و ۹۸۱ تن، فولاد خراسان ۲۵ هزار و ۸۳۱ تن، فولاد بناب ۹ هزار و ۲۰۵ تن و در نهایت فولاد آلیاژی ایران ۷۷۲ تن، در آذرماه سال جاری صادرات فولاد داشته‌اند.

صادرات ۴.۷ میلیون تنی فولاد طی ۹ ماهه ۹۹

این در حالی است که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، علیرغم تحریم ‌های چندوجهی آمریکا علیه صنعت فولاد ایران، شرکت‌های بزرگ، چهار میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۷ تن شمش و انواع محصولات فولادی صادر کرده‌اند

البته که این میزان صادرات طی ۹ ماهه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد کاهشی بوده است.