:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

حضور صاحبان سرمایه ایرانی در پلتفرم معاونت‌علمی، رونمایی از سامانه همکاری با محققان بین‌المللی

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران و دنیا به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در حال تغییر رویکرد است، گفت: ما به منظور استفاده حداکثری از نیروی انسانی، پلتفرمی را تعریف کردیم و در آن ۹ هزار نفر از ایرانیان صاحب سرمایه و دانش و خلاقیت از این ظرفیت ما استفاده کردند.
کد خبر: ۱۶۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
اقتصادگردان- دکتر مهدی قلعه نوی امروز در مراسم رونمایی از برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی که به صورت آنلاین در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه رویکرد مرکز تعاملات بین المللی علم و فناری توسعه اقتصاد دانش بنیان است، افزود: محور توسعه در ایران و دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان در حال تغییر رویکرد و شکل گیری است.

وی اقتصاد ایران را اقتصاد نفتی دانست و اظهار کرد: ما باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم و پایه این اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور و زیر ساخت‌های این اقتصاد نیز مراکز و کارخانه‌های نوآوری است، ضمن آنکه شرکت‌های دانش بنیان نیز در این اقتصاد بر حل مساله و توسعه و پیشرفت متمرکز شوند.

قلعه نوی، ادامه داد: در این راستا در این مرکز ۳ برنامه "کمک به تعاملات بین المللی شرکت‌های دانش بنیان"، "توسعه ارتباطات بین المللی این شرکت‌ها در عرصه بین المللی و صادرات" و "کمک به ارتقا و توسعه نیروی انسانی" را در دستور کار قرار دادیم.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری با بیان اینکه در فاز اول برنامه همکاری با متخصصان بین المللی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نیروی انسانی متمرکزیم، از این رو پلتفرمی را تعریف کردیم و در آن ۹ هزار نفر از ایرانیان صاحب سرمایه و دانش و خلاقیت از این ظرفیت ما استفاده کردند.

قلعه نوی ادامه داد: علاوه بر آن ایران به لحاظ جغرافیایی کشوری مهاجرپذیری بالایی دارد، از این رو اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با ابراز خرسندی از حمایت وزارت کشور به عنوان اصلی‌ترین مرجع تصمیم گیرنده در زمینه اتباع خارجی از این برنامه، خاطر نشان کرد: ما در زمینه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی در ابتدای راه هستیم و لازم است که این برنامه تکمیل‌تر شود و این امر نیاز به همکاری همه جانبه دارد تا بتوانیم حداکثر استفاده از این نیروهای انسانی را داشته باشیم.

در حاشیه این برنامه از سامانه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی رونمایی شد.