:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دکتر صادقی نیارکی تأکید کرد

تغییر الگو از حمل‌ونقل سنتی به مدرن، کار بزرگ جهاد دانشگاهی در ورود به حوزه رانش مترو

معاون امور صنایع وزارت صمت در بازدید از پروژه سیستم رانش مترو در جهاد دانشگاهی علم و صنعت گفت: طراحی سیستم رانش مترو کار بسیار بزرگی است که جهاد دانشگاهی به آن ورود پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۶۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
اقتصادگردان- دکتر مهدی صادقی نیارکی در خصوص توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه سیستم رانش مترو گفت: مأموریت مجموعه جهاد دانشگاهی از روز تأسیس، ساخت داخل و در حقیقت، بومی‌سازی تکنولوژی و در ادامه، تجاری‌سازی و معرفی به بازار مصرف تکنولوژی بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: این کار بسیار مهمی است. در حمل و نقل شهری درحال تغییر الگو از حمل و نقل‌های سنتی به سمت حمل و نقل مدرن هستیم و تابه حال به غیر از بحث خود واگن (تریم داخلی واگن)، اصل تجهیزات یعنی پروپالشن یا همان رانش لوکوموتیو از خارج خریداری می‌شد.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: طراحی سیستم رانش مترو کار بسیار بزرگی است که جهاد دانشگاهی به آن ورود پیدا کرده است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها از آن حمایت کرده‌اند.

معاون امور صنایع وزارت صمت تأکید کرد: مأموریت وزارت صمت نیز به همین شکل است. درجایی که یک تکنولوژی بومی‌سازی و ساخت داخل شده و توان فنی و ‌مهندسی آن اثبات می‌شود، وزارت صمت حتماً از آن پشتیبانی می‌کند.

صادقی نیارکی افزود: در ادامه ارائه نمونه اولیه، آنچه حائز اهمیت است بحث بیزنس‌پلن این مجموعه است. حتماً باید به بحث تأمین مالی، تجاری‌سازی و تولید انبوه در کنار تولید نمونه اولیه فکر شود تا از این توان بسیار ممتاز دانش فنی‌مهندسی داخلی و نخبگانی که وارد این حوزه شده و قبول ریسک کرده‌ و کار را انجام داده‌اند، به نحوه احسن استفاده شود.

شایان ذکر است، معاون امور صنایع وزارت صمت و هیئت همراه، صبح امروز (۲۴ دی‌ماه ۹۹) از پروژه سیستم رانش مترو در جهاد دانشگاهی علم و صنعت بازدید کرده و در جریان جزئیات پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.