:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پاسخگویی وزیر راه و شهرسازی به سوالات نمایندگان در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل عمرانی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
اقتصادگردان- سید البرز حسینی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونانش حضور یافتند. در این جلسه در خصوص چگونگی ارتباط وزارت راه و شهرسازی با کمیسیون عمران بحث و بررسی صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه مباحثی در خصوص ارتباط عمرانی کمیسیون با وزارت راه و شهرسازی از زمان آغاز مجلس یازدهم به بحث گذاشته شد. مسائل متعددی در حوزه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه اجرا و تامین اعتبار پروژه‌ها مطرح شد. پیگیری پروژه های عمرانی بزرگ و کوچک که در اختیار وزات راه قرار دارد و تامین منابع مالی آنها از موضوعات مهم دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاداتی در خصوص نحوه ارتباط وزیر با معاونان این وزارتخانه و مجموعه کمیسیون عمران مجلس مطرح شد. تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به دو حوزه مجزا مسکن و راه، تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی راهداری و بهبود وضعیت ناوگان این مجموعه از جمله مباحث مهم دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

وی در ادامه تاکید کرد: قرار بر این شد تا ادامه جلسه امروز که موضوعات اساسی در آن مطرح شد؛ در وزارت راه و شهرسازی برگزار شود تا ماموریت ‌های وزارت خانه در کنار کارهای اجرایی موجود تبیین شده و مشکلات وزارت‌خانه در حوزه های مختلف روشن گشته و مجلس در حوزه تقنین قوانین در رفع مشکلات وزارت خانه را یاری کند.

وی افزود: همچنین در این جلسه سوالات آقایان  کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد و محسن فتحی نماینده مردم سنندج از وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسائل منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پس از توضیحات وزیر ، مقرر شد سوال مراعی بماند و تیمی متشکل از کمیسیون عمران و وزارتخانه در مناطق حضور یافته و پس از بررسی ابعاد موضوع و نظر نهایی همکاران به کمیسیون ارائه شود.