:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان؛

کارخانه مکمل‌های ویتامینه و معدنی در اراک به بهره‌برداری رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به افتتاح کارخانه مکمل های ویتامینه و معدنی اراک، گفت: این کارخانه سالانه ۶۳۰۰ تن مکمل تولید خواهد کرد.
کد خبر: ۱۶۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
اقتصادگردان- مجید آنجفی ۲۳ دیماه در آیین بهره برداری از کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی دانه چین در اراک از طرح های بنیاد مستضعفان، که به صورت همزمان با افتتاح ۴ طرح بنیاد در کردستان، کرمانشاه، اصفهان انجام شد، اظهار کرد: تولیدات این کارخانه و تهیه مکمل‌های ویتامینه و معدنی می تواند به گونه ای جیره غذایی دام را اصلاح کند که ارزش افزوده و بهره‌وری را ارتقا بخشد.

وی با بیان اینکه این کارخانه در واقع یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات تولید کنستانتره و مکمل‌های دامی است، افزود: کشور در تامین مکمل‌های ویتامینه نیازمند واردات است، اما تولید این کارخانه تا ۷ درصد نیاز کشور به این محصولات را کاهش می دهد و این سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان قابل قدردانی است.

آنجفی با اشاره به اینکه استان مرکزی، استانی مهم در تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ کشور است، گفت: در تولید گوشت قرمز جایگاه سوم کشور در اختیار این استان است و تامین نیاز جیره غذایی دام استان همواره یکی ازدغدغه ها بوده است که با افتتاح این کارخانه بخشی از دغدغه ها رفع می شود و سالانه ۶۳۰۰ تن مکمل تولید خواهد کرد.

وی در خصوص وضعیت تولید فرآورده‌های دامی در استان اظهار کرد: در تولید مرغ امسال به مانند سال گذشته به تولید ۷۰ هزار تن خواهیم رسید که ۴۰ درصد آن مازاد است و به استان های دیگر ارسال می شود. در تولید گوشت قرمز نیز با تولید ۵۵ هزار تن سومین استان تولیدکننده کشور قلمداد می شویم.

رییس جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در تولید تخم مرغ ۵۰ درصد مازاد تولید در استان وجود دارد که تولید امسال نسبت به سال گذشته گذشته افزایش خواهد داشت و در مجموع، در تولید فرآورده های دامی با ۵۰ درصد تولید مازاد در استان مرکزی روبرو هستیم.

به گزارش ایسنا، در این آیین مدیرعامل شرکت دانه چین اراک گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال ۵۵ آغاز کرده است و کارخانه تولید مکمل های ویتامینه و معدنی نیز با تلاش های حدود یک ساله خود امروز در راستای امنیت غذایی، تکمیل چرخه تولید و ایجاد اشتغال پایدار به بهره برداری رسید.

مهدی سوادکوهی ظرفیت این کارخانه را سالانه ۶۳۰۰ تن انواع مکمل های معدنی و ویتامینه دام، طیور و آبزیان عنوان کرد و با اشاره به اینکه این شرکت بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد کرده است، گفت: این کارخانه با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بنیاد مستضعفان کشور احداث شده است و حدود ۷ درصد نیاز کشور را در حوزه مکمل ها تامین می کند و برای احداث این کارخانه از دانش فنی و تکنولوژی داخلی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیرگذاری بسیار زیاد مکمل ها در افزایش بهینه تولیدات دامی، طیور و آبزیان، تولیدات این کارخانه قطعا به افزایش ضریب تولید کمک خواهد کرد و از ضایعات تولید نیز می کاهد.

در این آیین، در کنار افتتاح کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی دانه چین در اراک، واحد گاوداری ۶ هزار راسی قروه کردستان، واحد گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت کرمانشاه، واحد پرواربندی ۵ هزار راسی فجر اصفهان و کارخانه خوراک دام رحمت آباد نطنز نیز افتتاح شد.