:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

زمان برگزاری ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت

ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
اقتصادگردان- دکتر رضا فریدی مجیدی، مسئول دبیرخانه دائمی فن بازار ملی سلامت، در خصوص برگزاری این همایش گفت: دانشگاه براین باور است که تشویق محققان و حمایت از استعدادهای درخشان گامی سودمند در راستای پویایی هر چه بیشتر تحقیقات کاربردی و محصول‌محور است و موجبات پیشرفت و خودکفایی کشور را فراهم می‌کند، بنابراین از سال ۱۳۹۴ به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ فناوری و حمایت از طرح‌های فناورانه روز ۱۸ آبان مصادف با «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه» که در ایران به نام روز «فناوری سلامت» نام‌گذاری شده، همه‌ساله برگزاری همایش فن بازار ملی سلامت را در راستای کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: بر همین اساس دبیرخانه دائمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اولین همایش فناوری سلامت را در آبان‌ سال ۱۳۹۴، دومین همایش فن بازار ملی سلامت را در ۱۷ و ۱۸ آبان‌ سال ۱۳۹۵ و سومین همایش را در ۲۲ آبان‌ سال ۱۳۹۶ و چهارمین همایش در ۲۰ و ۲۱ آبان سال ۱۳۹۷ را با حضور پژوهشگران و فناوران برتر در حوزه‌های گوناگون علوم پزشکی و معرفی آخرین و برترین دستاوردهای فناورانه و نوآوری‌ها برگزار کرد و در آبان سال ۱۳۹۸ نیز با هدف بهبود شرایط بازار محصولات فناورانه سلامت با شعار «دانشگاه نوآور، رونق اقتصاد سلامت» به برگزاری این رویداد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار اقدام کرد.

فریدی مجیدی در ادامه گفت: دوره ششم در ۶ و ۷ بهمن سال جاری با هدف «دانشگاه فناور در صلح، سلامت و توسعه» با توجه به شرایط کنونی پاندمی کووید ۱۹ به‌صورت مجازی و با ۳ محور مسابقه دانشجویی، پنل‌های تخصصی با محوریت COVID ۱۹ و فن بازار ملی سلامت برگزار می‌شود. اتفاق ویژه‌ای که در این دوره نمود پیدا می‌کند، برگزاری این فن باز در قالب سامانه و به‌صورت دائمی است، ما در اینجا فضایی را ایجاد کرده‌ایم که سازمان‌های کارفرمایی، صندوق‌ها و نهادهای نظارتی برای رفع نیازها و اولویت‌های خود به‌طور مستقیم در این سامانه با شرکت‌ها تعامل داشته باشند.

مسئول دبیرخانه دائمی فن بازار ملی سلامت اضافه کرد: پیرو جلسه با دکتر نجفی، سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مقرر شد، از فن بازار ملی سلامت مشابه نمایشگاه ساخت ایران حمایت‌شده و ایشان در نامه‌ای با تأکید بر این موضوع اعلام کرد تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سایر دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط در خصوص مشارکت مؤثر فناوران و فعالین اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در پایان گفت: قصد داریم فن بازارها را به سمت تحقیقات کاربردی و پس از آن تولید فناوری و در دسترس عموم بودن این فناوری به‌صورت تجاری‌سازی شده با در نظر گرفتن «جهش تولید» برگزار کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۸۳۹۲۵۴۹ و ۸۸۳۹۲۱۷۶ ۰۲۱ تماس بگیرند.