:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در دیدار با وزیر راه و شهرسازی؛

استاندار خراسان جنوبی: حوزه راه و راه‌آهن استان نیازمند نگاه ویژه است

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، نگاه ویژه این وزارتخانه به حوزه راه و راه‌آهن استان را خواستار شد.
کد خبر: ۱۶۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
اقتصادگردان- به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، «حمید ملانوری» در این دیدار که در دفتر کار «محمد اسلامی» انجام شد، بر شتاب‌بخشی به روند اجرای پروژه‌های راه و راه‌آهن استان تاکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و قرارگیری در ۲ کریدور اصلی؛ به تشریح وضعیت راه‌های استان پرداخت.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی ضمن ارائه توضیحات جامع درخصوص روند اجرای کار در پروژه راه‌آهن استان، تشکیل جلسه با صندوق توسعه ملی، بانک‌های عامل و کنسرسیوم ریلی را به منظور تسریع در اجرای مصوبه صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن بیرجند - یونسی خواستار شد.

وی افزود: شتاب‌بخشی به روند اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند، مستلزم نگاه ویژه وزارتخانه است.

ملانوری تصریح کرد: اخذ مصوبه کمیسیون ماده ٢٣ برای محور بیرجند - طبس، سه راهی بشرویه به بشرویه، تخصیص اعتبارات کامل به پروژه‌های جهش تولید، کویری و کریدورهای اصلی استان و اتمام انسداد جاده شهداد - نهبندان از مسایلی است که در حوزه راه‌های استان نیازمند دستور ویژه وزیر است.

وی درباره تکمیل سالن مسافری ایستگاه راه‌آهن بشرویه، افزایش و نظم‌دهی به پروازهای فرودگاه بیرجند و تجهیز فرودگاه بیرجند به سامانه یخ‌زدایی هواپیما نیز خواستار دستور اکید وزیر راه و شهرسازی شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس رایزنی‌هایی که با برخی ایرلاین‌ها صورت گرفته، در صورت همراهی وزارت راه و شهرسازی پنج پرواز به پروازهای مرکز استان اضافه می‌شود.

در این نشست که با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همراه بود، درخواست‌های استاندار خراسان جنوبی با نظر مثبت وزیر راه و شهرسازی همراه شد و اسلامی، دستورات لازم برای تحقق این مطالبات را صادر کرد.