:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان:

بنیاد مستضعفان سهم ۵۰۰ هزار تنی در تولید شیر کشور دارد

مدیرعامل هلدینگ گروه کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان گفت: این نهاد با پرورش یک درصد دام سنگین کشور، سالانه ۵۰۰ هزارتن شیر تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.
کد خبر: ۱۶۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
اقتصادگردان- عظیم رجایی روز سه‌شنبه در مراسم بهره برداری از پنج طرح بزرگ دامپروری بنیاد مستضعفان اظهار داشت: راهبرد اصلی گروه کشاورزی و دامپروری بنیاد، تامین امنیت غذایی، اشتغال پایدار در مناطق محروم، توانمندسازی واحدهای تولیدی و ارائه الگوی مناسب توسعه دانش و سرمایه انسانی است.

وی جهت‌گیری کلی بنیاد مستضعفان را رفع کاستی‌های کشور در زمینه‌های تولید شیر، گوشت، محصولات گلخانه‌ای و ژنتیکی اعلام کرد و گفت: خودکفایی ژنتیکی در صنعت دامپروری هدف مهمی است که بزودی محقق می‌شود.

رجایی افزود: امروز پنج طرح بزرگ دامپروری با اشغال هزار نفر در چهار استان کشور بهره‌برداری شد که اینها بخشی از ۱۷ طرح در دست اجرای بنیاد مستضعفان است.

مدیرعامل هلدینگ گروه کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان اضافه کرد: واحدهای دامپروری گل دشت قروه و ماهیدشت کرمانشاه هر یک با ظرفیت ۶ هزار راس از آخرین دانش و تکنولوژی روز دنیا بهره ‌گرفته‌اند.

رجایی تاکید کرد: این توسعه و پیشرفت در حالی انجام گرفت که تحریم‌های ظالمانه و فشارها در اوج قرار داشت و با بهره‌برداری از طرح‌های گروه کشاورزی و دامپروری، کشور در توسعه گاوداری شیری توانمندتر شده است.

در این آیین پنج طرح دامپروری احداث شده در کشور با هزینه سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسیده که با افتتاح از این طرح‌های برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است و ۷۴ هزار تن شیر، ۵۹ هزار تن خوراک دام و سه هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز به ظرفیت تولید سالانه اضافه می‌شود.

گاوداری ۶ هزار راسی گل دشت قروه کردستان، گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت کرمانشاه، کارخانه خوراک دام رحمت‌آباد نطنز و واحد پرواربندی پنج هزار راسی فجر اصفهان،  کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی دانه‌چین اراک‌ از جمله طرح‌های به بهره برداری رسیده به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس بنیاد مستضعفان است.

رییس بنیاد مسضعفان روز دوشنبه و سه شنبه برای بازدید و افتتاح چند طرح به استان کردستان سفر کرد. روز گذشته با حضور پرویز فتاح ۲ طرح‌ پشرفت آبادانی در روستای بوریدر بخش مرکزی سروآباد افتتاح شد.