:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان سفر می‌کند

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی فردا چهارشنبه در سفر ۲ روزه به منظور بازدید از طرح‌های حوزه راه و طرح‌های عمرانی مختلف به استان سمنان سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۶۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
اقتصادگردان- وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان از وضعیت اجرای طرح‌های شهرستان‌های مختلف استان بازدید خواهد کرد.

بازدید از روند اجرای محور ارتباطی در حال تکمیل سمنان- فیروزکوه، نشست بررسی وضعیت طرح‌های اجرایی در استانداری و بازدید از بیمارستان در حال ساخت مهدیشهر از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان است.

وزیر راه و شهرسازی ظهر پنجشنبه بعد از بازدید از طرح‌های در دست ساخت در شهرستان سمنان و شهرستان‌های همجوار به شهرستان شاهرود سفر خواهد کرد.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی دارد.

۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه نزدیک به ۱۵ میلیون زائران امام رضا (ع) از این محور تردد می کنند.

استان سمنان هشت شهرستان و ۲۰ شهر دارد که از این تعداد ۱۷ شهر استان دارای بافت فرسوده است.

به گفته حسین دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، مساحت بافت فرسوده و محدوده هدف استان سمنان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲ هزار و ۵۲۹ هکتار است  که ۶۷۴ هکتار از مساحت بافت فرسوده مربوط به بافت تاریخی،  یکهزار و ۵۰۴ هکتار مربوط به بافت فرسوده و ۳۵۱ هکتار مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی است که در مجموع ۳۲ درصد از جمعیت شهری استان معادل ۱۷۸ هزار نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

براساس آمار اداره کل راه و شهرسازی استان، شهر سمنان ۵۰۰ هکتار، شاهرود ۴۳۰ هکتار، دامغان ۳۸۵ هکتار، گرمسار ۲۲۵ هکتار، شهمیرزاد ۱۴۰ هکتار، مهدیشهر ۱۱۰ هکتار، آرادان ۱۰۰ هکتار، ایوانکی ۹۸ هکتار، مجن ۹۰ هکتار، سرخه ۶۰ هکتار، بسطام ۶۰ هکتار، کلاته‌خیج ۴۰ هکتار، درجزین ۳۵ هکتار، بیارجمند ۲۰ هکتار و امیریه ۱۰ هکتار بافت فرسوده دارند.