:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
۹ ماهه ۹۹ ثبت شد؛

معافیت گمرکی ۱.۲ میلیارد دلاری ماشین‌آلات صنعت و معدن

بررسی آمار ۹ ماهه امسال حاکی از مشمولیت دو هزار و ۷۶۰ فقره ماشین آلات از معافیت گمرکی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۹۷.۱ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱.۰۹ و ۳۷.۵ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۱۶۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
اقتصادگردان- برپایه داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در ۹ ماهه ابتدایی پارسال سه هزار و ۱۰۴ فقره ماشین آلات مشمول معافیت گمرکی شدند که ارزش آن دو میلیارد و ۷۵.۲ میلیون دلار بود.

معافیت گمرکی ۱۱۹ میلیون دلاری ماشین آلات مستعمل

برابر آمارهای مورد بررسی جداول وزارت صنعت در دوره این گزارش، تعداد ۳۹۸ فقره ماشین آلات مستعمل، مشمول معافیت گمرکی شدند که ارزش آن ۱۱۹.۴ میلیون دلار ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۲.۸ و ۲۰.۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

سال گذشته در دوره ۹ ماهه ابتدایی سال تعداد ۳۸۷ فقره ماشین آلات مستعمل به ارزش ۹۹.۳ میلیون دلار مشمول معافیت گمرکی شدند.

مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی به ارزش ۸۱.۲ میلیون دلار

براساس داده های مزبور، تعداد ۶۵۵ فقره مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی شدند که ارزش آن بالغ بر ۸۱.۲ میلیون دلار بود که در مقایسه با ۹ ماهه ابتدایی ۹۸ از نظر تعداد ۸.۵ درصد کاهش را ثبت کرد، اما از نظر ارزشی ۱۳.۹ درصد افزایش یافت.

وزارت صنعت در آمارهای خود آورده است، ۹ ماهه ابتدایی پارسال تعداد ۷۱۶ فقره مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی شدند که ارزش آن بالغ بر ۷۱.۳ میلیون دلار بود.

هشت ماهه امسال نیز بالغ بر یک میلیارد و ۱۴۲.۷۶ میلیون دلار ماشین آلات بخش صنعت و معدن در قالب دو هزار و ۴۳۰ فقره مشمول معافیت گمرکی شدند.

عملکرد این بخش در دوره فروردین لغایت آبان ماه از نظر تعداد و ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۹.۵ و ۳۸.۱ درصد کاهش نشان می دهد.

سال گذشته در قالب دو هزار و ۶۸۵ فقره ماشین آلات این بخش از معافیت گمرکی به ارزش یک میلیارد و ۸۴۵.۲ میلیون دلار برخوردار شدند.