:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

۱۱ هزار تراکتور و کمباین در گلستان پلاک‌گذاری شد

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که از سال ۹۲ و با آغاز طرح سراسری پلاک‌گذاری خودروهای کشاورزی تاکنون بیش از ۱۱ هزار تراکتور و کمباین در این استان پلاک‌گذاری شد.
کد خبر: ۱۶۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
اقتصادگردان- مریم برزنونی اظهار داشت: گلستان با داشتن ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد اما هنوز حدود ۱۴ هزار دستگاه تراکتور و کمباین این استان پلاک‌گذاری نشده است.

وی اظهار داشت: همچنین در هفت سال اخیر بیش از ۱۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین با پرداخت تسهیلات بانکی به ظرفیت ماشین آلات این استان اضافه شد.

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: سیاست‌ دولت برای مدیریت سوخت، اختصاص سهیمه برای خودروهای دارای پلاک در بخش کشاورزی است که به احتمال زیاد از سال آینده به صورت کامل اجرا خواهد شد.

برزنونی گفت: ماشین آلات کشاورزی با توجه به افزایش قیمت‌ها، به عنوان یک کالای سرمایه‌ای برای کشاورز به‌حساب آمده و شناسنامه دار کردن آن (پلاک گذاری) به مالکیت و ارزش آن افزوده و برای خودرو در زمان بروز حوادث مصونیت بوجود می‌آورد.

استان گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت از جایگاه ممتازی در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است.

این استان شمالی در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه های اول تا ششم کشور را دارد که از آن جمله می توان به سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، گوشت مرغ، جو، آفتابگردان، پنیه، توتون، پیله تر ابریشم، برنج، هلو، آلو، خرمالو و زیتون اشاره کرد.

۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی گلستان در ۶۶۷ هزار هکتار زمین مشغول فعالیت هستند و ۳۸ درصد اشتغال خالص استان به این بخش اختصاص دارد.

همچنین مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، تولیدات بخش کشاورزی این استان ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن و ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی آن نیز سه میلیون تن در سال است.