:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه در منطقه ویژه لامرد

طی مراسمی، عملیات اجرایی ۴ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد در جنوب استان فارس، آغاز شد.
کد خبر: ۱۶۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
اقتصادگردان- سه‌شنبه ۲۳ دی طی مراسمی، عملیات اجرایی ۴ پروژه سرمایه‌گذاری شامل ۲ واحد تولیدی صنایع پائین دستی آلومینیوم، یک جایگاه سوخت و یک مزرعه استحصال ارز دیجیتال در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، در جنوب استان فارس، آغاز شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه ها با مشارکت سرمایه‌‎گذاران بخش خصوصی و پس از طی مراحل قانونی شامل ارائه طرح توجیهی، انعقاد قرارداد زمین و ... آغاز شده است.

فریدون فدایی دولت گفت: جایگاه عرضه سوخت، در راستای تجمیع و تکمیل سبد خدمات در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای اطمینان خاطر بیشتر سرمایه‌گذاران و به عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز، در جوار پایانه حمل و نقل با مشارکت ۸۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع، اجرا می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اضافه کرد: اجرایی شدن احداث ۲ کارخانه در بخش پایین‌دست آلومینیوم، نیز امروز آغاز شد که در یکی از این صنایع محصولاتی نظیر ورق، پلیت و کویل آلومینیومی به میزان حدود ۲۵ هزار تن در سال، ریخته گری و ماشین کاری قطعات آلومینیومی به میزان ۳۵ هزار تن در سال و پودر آلومینیوم به میزان ۵ هزار تن در سال تولید خواهد شد.

فدایی دولت خاطرنشان کرد که در دومین واحد پائین دستی صنایع آلومینیوم نیز قرار است سالیانه ۲۴ هزار تن راد، سیم و کابل آلومینیومی تولید و به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به جانمایی آلوم شهر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای استقرار طرح‌های پایین‌دست آلومینیوم، گفت: با فراهم بودن زیرساخت‌ها و مزیت‌های فراوان منطقه ویژه اقتصادی لامرد شامل نزدیکی به بندر پارسیان برای صادرات تولیدات و واردات مواد اولیه، واقع شدن در مسیرهای ترانزیتی مهم و ... سرمایه‌گذاران این بخش با فرصت استثنایی روبرو هستند.

فدایی‌دولت بر این باور است که ورود بخش خصوصی یا دولتی در بخش پایین دست آلومینیوم با هدف تولید محصولاتی نظیر کابل، ریخته‌گری، قطعات خودرو، ورق‌های عریض، قوطی‌های نوشابه و دیگر محصولات پرکاربرد آلومینیومی، سبب اشتغالزایی گسترده و مانع از خام فروشی و خلق ارزش افزوده عظیم می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد برآورد حجم سرمایه‌گذاری ریالی این ۴ پروژه جدید بخش خصوصی را حدود ۱۷ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، تاکنون عملیات اجرایی ١٠ پروژه سرمایه‌گذاری شامل کارخانه تولید سالیانه حدود ۸ هزار تن کاغذ از سنگ آهک، کارخانه تولید روزانه ۶ هزار تن سیمان خاکستری، کارخانه فرآوری آلوئه‌ورا با هدف تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، کارخانه تولید انواع سنگ با ظرفیت تولید سالیانه ۲۴ هزار مترمربع انواع سنگ و پایانه حمل و نقل، کارخانه سوله‌سازی و ساخت سازه‌های فلزی و مرکز تخصصی آزمایشگاه صنایع آلومینیوم، کارخانه تولید ورق آلومینیم، کارخانه های مونتاژ لوازم خانگی و ماشین آلات راهسازی در این منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است.