:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری!ثروتمندترین فرد جهان

آقای ماسک تسلا / ثروتمندترین مرد جهان

رکوردشکنی های ایلان ماسک کماکان ادامه دارد و وی اکنون با ۲۰۹ میلیارد دلار ثروت بالاتر از هر فرد دیگری از جمله جف بزوس در صدر فهرست ثروتمندان دنیا قرار دارد. تنها در روز دهم ژانویه ثروت وی ۱۴ میلیارد دلار بیشتر شده است. او در ابتدای سال ۲۰۲۰ تنها ۲۷ میلیارد دلار ثروت داشت و نفر پنجاهم این رده بندی بود
کد خبر: ۱۶۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
خبراقتصادی - مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری! ثروتمندترین فرد جهان اکنون بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت دارد. او به دنبال آن است که دفتر و شرکت خود را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کند.

به گزارش  بلومبرگ، رکوردشکنی های ایلان ماسک کماکان ادامه دارد و وی اکنون با ۲۰۹ میلیارد دلار ثروت بالاتر از هر فرد دیگری از جمله جف بزوس در صدر فهرست ثروتمندان دنیا قرار دارد. تنها در روز دهم ژانویه ثروت وی ۱۴ میلیارد دلار بیشتر شده است.  او در ابتدای سال ۲۰۲۰ تنها ۲۷ میلیارد دلار ثروت داشت و نفر پنجاهم این رده بندی بود.

اکنون هر سهم تسلا به ۸۱۶ دلار رسیده است و بدین ترتیب ارزش بازار این شرکت چیزی حدود ۸۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.  

از زمان عرضه اولیه سهام شرکت تسلا در سال ۲۰۱۰، ارزش هر سهم این خودروساز بیش از ۱۴۰ برابر ( ۱۴۰۰۰ درصد) افزایش یافته است. هم چنین از ابتدای امسال ارزش سهام گروه تسلا  حدود ۵۸۰ درصد افزایش یافته است. انتظار می رود با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت مثبت باقی بماند. تسلا پیشتر در یکم ژوئیه با پشت سر گذاشتن تویوتا به با ارزش ترین برند خودروسازی جهان تبدیل شده بود و اکنون شمار زیادی از کسانی که سهام این شرکت را در عرضه اولیه آن خریده بودند، میلیونر شده اند.

علاوه بر خودروسازی تسلا، به لطف ارزش سهام شرکت اسپیس ایکس نیز رشد محسوسی در ماه های اخیر داشته است. الون ماسک طی یک سال اخیر بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است.

گروه خودروسازی تسلا که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، بیش‌تر در حوزه تولید خودروهای خودران و الکتریکی فعال است که در ژوئیه ۲۰۰۳ تاسیس شد. طبق اعلام بلومبرگ  در حال حاضر جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون با بیش از ۱۸۴ میلیارد دلار ثروت،  دومین فرد ثروتمند آمریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس، برنارد آرنو، مارک زاکربرگ و استیو بالمر در رده های دوم تا پنجم ثروتمندترین افراد جهان جای گرفته اند.