:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
در ۹ ماهه امسال محقق شد؛

پرداخت بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش صنایع

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پرداخت ۵۷ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است که ۴۳ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال از این منابع برای تامین سرمایه در گردش این واحدها اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۶۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
اقتصادگردان- منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود. ‌

این تسهیلات از ابتدای شروع طرح (آغاز سال ۹۸) به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت می‌شود و ۲۵ درصد تسهیلات یاد شده در مجموع ۲۱ ماه گذشته صرف تامین سرمایه ثابت و ۷۵ درصد آن به تامین سرمایه در گردش واحدها اختصاص یافت.

برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، تعداد دو هزار و ۵۴۳ فقره ثبت‌نام انجام و یک‌هزار و ۲۱۵ نفر به بانک‌ها معرفی شدند، در نهایت‌، تا پایان آذرماه تعداد ۹۹۸ فقره تسهیلات به ارزش ۵۷ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال پرداخت شد.

استان تهران با ۶ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال، یزد با چهار هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال و اصفهان با چهار هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال، به ترتیب سه استان شاخص در اعطای این تسهیلات محسوب می‌شوند و پس از آن استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌شرقی و قم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بررسی‌ها حاکی است، سال ۹۸ در مجموع ۷۳۶ فقره تسهیلات از این محل به ارزش ۴۰ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال به واحدها پرداخت شد.