:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مصطفی سالاری:

سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی به نرم‌افزارهای مورد استفاده درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها متصل می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امکان اتصال نرم‌افزارهای مختلف مورد استفاده درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها با سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی فراهم شده است و برنامه واسط (API) پس از اتمام تمامی مراحل فنی مورد نیاز در دسترس مراکز درمانی و تولید کنندگان نرم افزارهای مختلف قرار دارد.
کد خبر: ۱۶۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
اقتصادگردان- به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه هفتگی رسیدگی به روند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌های سراسر کشور و مدیران ستادی بخش درمان و فن‌آوری اطلاعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: نظرات و پیشنهاداتی که توسط مدیران و کارشناسان استانها اعلام می‌شود باید در اسرع وقت بررسی شود و در تمامی مراحل پیشرفت امور مورد توجه قرار گیرد.

وی تقسیم وظایف و فعالیت‌های مرتبط با حوزه فن‌آوری اطلاعات را از مسائل بسیار مهم عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های حوزه فن‌آوری اطلاعات باید متناسب با گستردگی و تنوع وظایف و مأموریت‌های سازمان تأمین اجتماعی طراحی شود و هر گروه از متخصصین این حوزه در شاخه‌ای از فعالیت‌های سازمان به صورت تخصصی به فعالیت بپردازند و پاسخگوی نیازها باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تقویت ارتباط سیستماتیک بین سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی مرتبط با طرح نسخه الکترونیک را مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری جلسات کارشناسی و تعامل دائمی بین سطوح مختلف باید با جدیت بیشتری انجام و میزان پیشرفت طرح در استان‌های مختلف به دقت بررسی شود.

سالاری تسویه به موقع مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند را تعهد بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: مطالبات ایجاد شده از طریق سامانه نسخه الکترونیک تا هفته گذشته به طور کامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرداخت منظم و روزانه بخش اول مطالبات که برای پزشکان دارای امضای دیجیتال 95 درصد؛ سایر پزشکان 80 درصد و سایر مراکز طرف قرارداد 30 درصد است نیز همواره درحال انجام است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ارائه گزارش پیشرفت طرح نسخه الکترونیک به رئیس جمهور خبر داد و گفت: براساس ارزیابی و اظهار نظر ریاست محترم جمهوری وضعیت پیشرفت طرح نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی رضایتبخش است که این امر نتیجه تلاش‌ها و زحمات مجموعه همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات و حوزه درمان تأمین اجتماعی است.

سالاری بر آمادگی سازمان تأمین اجتماعی برای حذف کامل دفترچه‌های کاغذی در آینه بسیار نزدیک تأکید کرد و گفت: سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی دارای قابلیت و امکانات کامل مورد نیاز بیمه شدگان و مراکز درمانی ارائه دهنده خدمت است و با برقراری ارتباط بین این سامانه و سایر سامانه‌های مورد استفاده مراکز درمانی امیدواریم شاهد گسترش استفاده از نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی باشیم.

در این جلسه مدیران استانی و ستادی سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه پیشرفت پروژه نسخه الکترونیک پرداختند.