:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آفتاب مارگارین در تاریکی روزهای تحریم

معاون وزیر کشور از خطوط تولید روغن شرکت مارگارین بازدید کرد
کد خبر: ۱۶۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
اقتصادگردان  - بدون شک روزهایی که در حال سپری کردن آن هستیم، همان زمانی است که با اعلام اخبار تحریم کابوس آن را می‌دیدیم. کابوس فقر، تورم، رکود، بیکاری و گرانی که با آمارهای اعلام شده روز به روز شاهد روند صعودی آن هستیم. اما درست در همین زمان و زیر آسمان همین شهر چرخ تولید کالاهای داخلی ولو با مشقت‌های فراوان بر پای ایستاده و نیاز کشور را  تامین می‌کند. شرکت مارگارین یکی از آن‌هاست که عنوان اولين شركت توليد كننده روغن گياهي در ايران را به خود اختصاص داده و امروز حجم زیادی از نیاز بازار روغن خوراکی را در دست دارد. از همین رو صبح امروز در مراسمی مسوولان وزارت کشور به بازدید از خطوط تولید آن پرداختند.

در این جلسه که با حضور «بابک دین‌پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، «حسین توکلی»، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و آقای عسگری برگزار شد، به برخی از پرسش خبرنگاران در خصوص وضعیت روغن خوراکی در کشور پاسخ و از نقش کارخانه مارگارین در این صنعت سخنانی به میان آمد.

مواد اولیه شرکت مارگارین متناسب با سهم تولیدی تامین می‌شود

بابک دین‌پرست در حاشیه بازدید از این کارخانه در جمع خبرنگاران گفت که این شرکت در عرصه تولید روغن یک شرکت بسیار قدیمی محسوب می‌شود و وارد شصتمین سال تولید می‌شود. به گفته او پایداری اشتغال در این مجموعه و تمام مجموعه‌ها و کارخانه‌هایی که این مورد را دارند بسیار ارزشمند است. او بر نقش مارگارین در این زمینه تاکید کرد و گفت:

یکی از توفیقات خوب این شرکت این بوده که توانسته با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و کرونا اشتغال یک هزاری نفری خود را حفظ کند. معاون وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار فراز مبنی بر نقش مارگارین در دورانی که مردم با کمبود روغن در بازار مواجه بودند گفت: «این شرکت به دلیل کمبود مواد اولیه ناشی از تحریم‌ها و کرونا که تامین مواد را سخت کرده است با ۴۵ درصد ظرفیت خود مشغول به کار است. او در ادامه از این موضوع ابراز خرسندی کرده و گفت: اتفاق بسیار خوبی است که شرکت محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند و ایجاد و بالا بردن سطح تسهیلات بانکی از موارد درخواستی مسئولین این مجموعه بود که تمام تلاش ما این است که درخواست‌ها محقق شود. مشکلات این شرکت در زمینه تسهیلات بانکی در ستاد تسهیل مطرح و بررسی می‌شود و همچنین در زمینه تأمین مواد اولیه نیز با توجه به مشکلات موجود به اندازه سهم این شرکت در تولید، مواد اولیه در اختیار آن قرار می‌گیرد. .

دین پرست همچنین در خصوص تأمین مواد اولیه نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد مواد اولیه روغن وارداتی است و یکی از مشکلات ما تأمین ارز با تلاش جهاد کشاورزی و وزارت صمت و بانک‌ها برای اختصاص به وارد کردن مواد اولیه است به تناسب تولیدی که این شرکت در سهم تولید روغن داخل دارد قطعاً مواد اولیه آنها تأمین خواهد شد.

«حسن خلخالی»، مدیرعامل مارگارین: سهم ما از بازار روغن خوراکی در کشور 10 درصد است

چندی پیش حسن خلخالی مدیرعامل مارگارین در گفت و گو با  اقتصاد آنلاین گفته بود در سال های اخیر بازار روغن یکی از باثبات ترین بازارها بوده که نه با کمبود جدی روبرو شده و نه قیمت آن چندان جهش داشته است گفت: یکی از دلایل این ثبات در نبود صادرات روغن بوده است که بازار را با کمبود روبرو نکرده است با این حال باید از ظرفیت های تولید بیشتر استفاده کنیم تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز داخل صادرات هم انجام بدهیم.

او صبح امروز در حاشیه بازدید معاون وزیر کشور نیز در گفت‌وگو با فراز گفت: مارگارین در حال حاضر 10 درصد نیاز مصرفی کشور را تامین می‌کند. او در ادامه ضمن تاکید بر عدم کاهش سهم مارگارین در توزیع مواد از کاهش نسبت کل کشور در تولید روغن خبر داد و گفت به تبعیت از آن سهم مارگارین نیز کاهش یافته است. حسن خلخالی چندی پبش نیز  اذعان کرده بود روغن مصرف کشور تا پایان سال تامین است.

حالا با وجود همه این مشکلات مارگارین همچنان در چشم‌اندازی که برای خود در نظر گرفته بر سه هدف «جایگاه اول در روغن تخصصی»، «جایگاه دوم در روغن خانوار» و ایجاد سود پایدار برای سهامداران تاکید می‌کند.