:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

بیت‌کوین؛ طلای دیجیتال ۳۰ هزار دلاری

به گزارش سی ان بی سی، صعودهای پی در پی و خیره کننده بیتکوین کماکان ادامه دارد و با ورود تقاضاهای جدید به بازار، این ارز برای نخستین بار به کانال ۳۲ هزار دلار نیز وارد شد
کد خبر: ۱۶۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
خبراقتصادی - در روزهای اخیر بیت‌کوین با ادامه رکوردشکنی به مرز ۳۰ هزار دلار رسید.به گزارش راشاتودی، بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان، بیت کوین، پس از چهار برابر شدن ارزش طی ۱۲ ماه گذشته، در دومین روز سال جدید رکورد جدیدی را در ۲۹۸۴۸ دلار ثبت کرد.
بر اساس ردیابی داده های کوین دسک: این ارز مجازی در ۲۴ ساعت گذشته حدود دو درصد اضافه شده است و در مرز ۳۰۰۰۰ دلار قرار دارد.این ارز رمزنگاری شده در سال گذشته با کمتر از ۷۰۰۰ دلار آغاز شد و در ماه مارس، قبل از شروع روند صعودی فعلی، به زیر ۵۰۰۰ دلار سقوط کرد. اندکی پس از اعلام پشتیبانی PayPal از بیت کوین و ارزهای رمزپایه، بیشترین سود در چند ماه گذشته مشاهده شد. در دسامبر، این توکن تقریبا ۵۰ درصد افزایش یافت که بزرگترین پیشرفت ماهانه خود از سال ۲۰۱۹ است.
این روند صعودی با توجه به علاقه روزافزون سرمایه گذاران صورت گرفت و برخی آن را به عنوان حفاظی در برابر تضعیف دلار ارزیابی کردند. همچنین به عنوان نوعی طلای دیجیتال تبلیغ شده است، در حالی که استنلی دراکن میلر، سرمایه‌گذار بزرگ، اظهار داشت که انتظار دارد این توکن بهتر از موقعیتش به عنوان دارایی امن کار کند.
با این حال، افراد مشکوک هنوز هم می گویند که ارز رمزپایه دارای ماهیت گمان است، در حالی که اقدامات نظارتی می تواند نگرانی اصلی بازار رمزنگاری در سال جاری باشد. چنین اقدامات نظارتی باعث کاهش قیمت یکی از ارزهای رمزنگاری شده اصلی، یعنی ریپل، در پایان سال ۲۰۲۰ شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در ایالات متحده در ماه دسامبر از این شرکت برای وادار کردن به مبادلات جهت حذف این توکن و فروش گسترده آن شکایت کرد.
محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان وارد کانال ۳۲ هزار دلاری شد. بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به مثبت ۲۷.۳۲ درصد رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۹.۲۳ درصدی به ۳۲ هزار و ۴۹.۸۳ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز دوم ژانویه سال ۲۰۲۱ بوده که در آن این ارز به قیمت ۳۲ هزار و ۱۶۹ دلار رسید. رکورد قبلی این ارز مربوط بهروز یکم ژانویه سال ۲۰۲۱ بوده که در آن این ارز به قیمت ۲۹ هزار و ۳۹۱.۳۰ دلار رسید.
بیتکوین سال قبل را رویایی سپری کرد و ارزش آن نسبت به ابتدای سال قبل حدود ۱.۹ برابر افزایش یافته است. ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر بیش از حدود ۵۵۰ میلیارد دلار است.
پتر شف- کارشناس ارزهای دیجیتالی گفت: حدود ۷۰ درصد کل سهم بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است و این بدان معناست که هر تغییر و تحولی در قیمت بیت کوین روی قیمت سایر ارزهای دیجیتالی نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت. شاهد بودیم که ۲۰۲۰ برای ارزهای دیجیتالی فراموش نشدنی و پر از دستاوردهای بزرگ بود.  
برخی از معامله گران معتقدند بیتکوین پتانسیل شکستن سقف ۱۰۰ هزار دلاری را نیز در طولانی مدت دارد.   بیتکوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.
البته صعود قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر افزایشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۳.۳۴ درصد افزایش به ۷۶۵.۶۴ دلار، بیت کوین کش با ۲.۳۵ درصد صعود به ۳۵۵.۴۷ دلار، لایت کوین با ۲.۱۸ درصد جهش به ۱۳۱.۰۷ دلار،  مونرو با ۱۵.۳۴ درصد ریزش به ۱۴۱.۲۶ دلار، دش با ۸.۱۲ درصد عقبگرد به ۹۲.۵۳ دلار، زدکش با ۱۱ درصد کاهش به ۵۸.۳۹ دلار و میکر با ۱.۵۱ درصد صعود به ۶۰۷.۵۱ دلار رسید.