:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

سه شنبه، تشکیل اولین جلسه کمیته دستمزد

اولین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار با هدف بررسی و تعیین هزینه سبد معیشت کارگران این هفته برگزار می شود.
کد خبر: ۱۶۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
اقتصادگردان- ناصر چمنی ـ نماینده کارگران در شورای عالی کار ـ با تایید این خبر گفت: دعوتنامه ها برای حضور در جلسه به دستمان رسیده و قرار است سه شنبه این هفته اولین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار تشکیل شود.

وی ادامه داد: این کمیته ذیل شورای عالی کار است و چند سالی است که زیر نظر شورا آغاز به کار کرده است. تبصره یک و دو ماده ۴۱ قانون کار که به نرخ تورم و هزینه سبد معیشت اشاره دارد، ملاک تعیین حداقل مزد کارگران است که کمیته دستمزد به تبصره ۲ و هزینه سبد معیشت خانوار ورود می کند و اقلام مصرفی خانوار را مورد بررسی قرار می دهد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: سال ها در بحث رقم سبد معیشت کارگران مشکل داشتیم تا اینکه در شورای عالی کار برای آنکه سبد معیشت را به طور سه جانبه و واقعی تعیین کنیم مقرر شد، کمیته دستمزد با هدف بررسی آیتم ها و هزینه های سبد معیشت خانوارهای کارگری تشکیل شود.

به گفته چمنی، رقمی که هر سال به عنوان هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران در کمیته دستمزد تصویب می شود مبنای مذاکرات دستمزد سال آینده قرار می گیرد که سال گذشته هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد و امسال نیز با توجه به خط فقر اعلامی از سوی بانک مرکزی و بررسی اقلام مصرفی کارگران، کمیته دستمزد به رقم هزینه سبد معیشت ورود خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمار و اطلاعاتی که از مرکز آمار ایران جمع آوری کرده ایم در جلسه روز سه شنبه ارائه خواهیم کرد. در بحث تورم سبد معیشت خانوار و اقلام مورد تایید کمیته دستمزد نیز گزارشی آماده شده است و گزارش کمیته های استانی دستمزد نیز به دست آمده که آنها را جمع بندی کرده ایم و در جلسه ۹ دی با دست پر حضور خواهیم یافت.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ابراز امیدواری کرد که کمیته های دستمزد هفته ای یکبار برگزار شود و در کمترین زمان به نتیجه برسد تا جلسات اصلی دستمزد در شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت برای تصمیم گیری درخصوص مزد سال آینده کارگران تشکیل شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
چه فایده وقتی نماینده دولت با افزایش پیشنهادی مخالفت میکنه ولی برای خودشون و مدیراشون از حداکثر قوانین و مقررات برای افزایش دستمزد استفاده میکنه