:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در دومین رویداد ریورس پیچ مطرح شد

انعقاد بیش از ۱ میلیارد یورو قرارداد ارزی در صنعت فولاد مبارکه، هوشمندسازی شرط بقای صنایع کشور

در دومین رویداد ریورس پیچ با اشاره به قراردادهای سنگین فراوان در صنعت فولاد مبارکه مطرح شد که بیش از ۱ میلیارد یورو قرارداد ارزی و مبالغ قابل توجهی قرارداد ریالی منعقد شده است که این حجم از قراردادها نیازمند دیجیتالی شدن و هوشمندسازی است.
کد خبر: ۱۶۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
اقتصادگردان- دکتر سراییان، مدیر عامل شرکت ایریسا در دومین رویداد از سلسله رویدادهای ۳S که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دیجیتالی شدن مسیری بی‌برگشت و شرط بقا برای همه صنایع است.

وی با بیان این‌که باید به دنبال هوشمندسازی سیستم از فناوری نوظهور در جهت ارتقاء و بهبود زنجیره ارزش هوشمند تا تولید محصولات و فرآیندهای انجام کار استفاده شود، گفت: چشم‌انداز طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه هوشمندی در کلاس جهانی است.

سراییان با تأکید بر ضرورت رصد همه فعالیت‌ها با مرجع و رفرنس بین‌المللی، ادامه داد: بر این اساس باید به ۱۱ شاخص از جمله بهره‌وری، کاهش هزینه و انباشت تولید و ... دست یابیم.

وی با اشاره به تعریف جایگاهی تحت‌عنوان شبکه جهانی فانوس دریایی توسط مجتمع جهانی اقتصاد، گفت: در انقلاب چهارم صنعتی هدف پیوستن به این شبکه جهانی است. تا سال ۲۰۲۰ میلادی هم ۴ شرکت در جهان وارد این باشگاه شدند.

سراییان با بیان این‌که در نخستین رویداد از ۵۸ پروپوزال حدود ۴۴ عدد در پیش ارزیابی اولیه تأیید شدند، افزود: امید می‌رود در ریورس پیچ دوم وارد فاز عقد قرارداد و اجرایی شویم.

وی با بیان این‌که هدف از این رویداد تأمین نیازهای فناورانه صنعت فولاد ایران است، در ادامه خاطرنشان کرد: برای این رویداد برند ۳S انتخاب شده است.

سراییان با بیان این‌که تجارب حاصل از این رویداد قابل تکثیر در دیگر صنایع است، افزود: متصل کردن محصولات و تجهیزات در فولاد مبارکه، خودران کردن وسایل نقلیه صنعتی، پیاده‌سازی امنیت سایبری در فولاد مبارکه، استقرار مدیریت خدمات مبتنی بر چارچوب ITIL۴  در فولاد مبارکه و دیجیتال و هوشمند کردن فرآیند عقد قرارداد تا بهره‌گیری از فناوری ۵ چالشی است که بحث و بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: انتقال فناوری و مالکیت فکری، حمایت مالی در تولید و توسعه محصول، پیش خرید محصول و سرمایه‌گذاری از مدل‌های اصلی همکاری به‌شمار می‌آید.

سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان هم با بیان این‌که سال گذشته از لحاظ فرآیند تولید به کفایت مورد نظر رسیده‌ایم، گفت: قرار گرفتن در مسیر دیجیتال راه دشواری است که در این مسیر با چالش‌هایی روبرو هستیم.

وی با بیان این‌که ما چالش‌ها را با همراهی دوستان برطرف می‌کنیم، ادامه داد: در این مسیر از همه دانش و پتانسیل‌ها استفاده می‌شود، از این‌رو از همراهی افراد صاحب ایده و خلاقیت استقبال می‌کنیم.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به استقبال خوب شرکت‌ها پس از رویداد نخست، گفت: این مسیر سخت با حضور دوستان و اساتید دانشگاه تهران به راحتی طی می‌شود.