:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت اعلام کرد:

دریافت 10 هزار و 475 گزارش از ناظران افتخاری در آبان ماه 99، تشکیل پرونده تخلف برای 67 درصد از گزارشات ارسالی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت گفت: در آبان ماه امسال 10 هزار و 475 مورد گزارش از ناظران افتخاری دریافت شده است.
کد خبر: ۱۶۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
اقتصادگردان- مجید ارغنده پور با بیان این مطلب، افزود: پس از بررسی‌های انجام شده، 10 هزار و 264 مورد از این گزارشات قابل پیگیری و از این تعداد 6 هزار و 897 فقره (معادل 67 درصد) متخلف شناخته شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت اضافه کرد: 2 هزار و 522 مورد گزارش (معادل 25 درصد) غیرمتخلف شناخته شده و همچنین 845 مورد (معادل 8 درصد) نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهاد‌ها و اتحادیه‌های ذیربط در دست بررسی است.

ارغنده پور خاطرنشان کرد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام نمایند و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.

وی ادامه داد: پس از تخصیص کد شناسایی و انجام آموزش های لازم، ناظران قادرخواهند بود در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار بنگاه های اقتصادی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و احصای مشکلات و نارسایی های آن، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و ستادهای خبری سازمان های یادشده را در احقاق حقوق شهروندان یاری دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی 124 ، اپلیکیشن آسان پرداخت"آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( 124.ir) ، گزارش های خود را‌ به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

ارغنده پور اضافه کرد: این دفتر متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور اماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارشات از طریق شماره تلفن 26309194 می باشد.