:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بازدید رییس سازمان صمت فارس از چند واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپترهای ایران (پنها) به همراه رییس سازمان صمت استان فارس از کارخانه افزار کیمیا و واحدهای تولیدی صنعتی شایان دیزل صنعت پارس و شرکت دانش بنیان آنترونیک در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید به عمل آورد.
کد خبر: ۱۶۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
اقتصادگردان- ربیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بازدید از شرکت افزار کیمیا با اشاره به اینکه این واحد صنعتی نه تنها در استان فارس بلکه در کشور یک ظرفیت بزرگ است، گفت: شرکت افزار کیمیا با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مدرن و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در سه بخش قطعات هوا و فضا، نفت و گاز و پتروشیمی و تجهیزات پزشکی قادر به تولید قطعات است.

حمید رضا ایزدی اضافه کرد: در حال حاضر قطعات این شرکت با قیمت هایی بسیار کمتر از قیمت محصولات مشابه وارداتی و با رعایت استانداردهای جهانی در داخل تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افزار کیمیای فارس یکی از برند ها و ظرفیتهای برجسته استان فارس برای کشور است، افزود: توانایی این مجموعه تولیدی از نظر ظرفیت، برجستگی در نوآوری و دانش فنی در خور توجه است.

رییس سازمان صمت فارس همچنین با اشاره به اینکه واحد تولیدی شایان دیزل صنعت پارس از پروژه‌های بزرگ و پیشران صنعتی در سال ۹۹ است، اضافه کرد: فعالیت‌های تولیدی شرکت شایان دیزل مبنی بر ارج نهادن به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید برای به گردش درآوردن چرخ صنایع پایه و کوچک در زمینه ساخت قطعات منفصله خودرو است.

ایزدی یاد آور شد: از جمله قطعاتی که برای این محصول از طریق سازندگان داخل کشور تآمین نموده و در کنار این فضای تولیدی سهمی در عرصه تولید سایر صنایع کوچک داشت می‌توان به مجموعه‌ها و قطعات منفصله مجموعه صندلی‌ها و تخت خواب، لاستیک، رینگ فولادی سایز مورد نیاز، کوپلینک مکانیکی (چرخ پنجم) میل گاردان، مخزن سوخت و باتری اشاره کرد

وی ادامه داد : همچنین شرکت دانش بنیان آترونیـک در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در زمینه طراحــی شــیرهای کنترلــی و عملگرهــای نیوماتیکــی، برقــی و هیدرولیکــی نقــش بــه ســزایی را در صنعــت نفــت و گاز ایــران ایفــا نمــوده اســت. این شرکت قطعات یدکی دقیق تجهیزات دوار مانند کمپرسور، توربین، پمپ و غیره را نیز تولید می کند.

گفتنی است که دراین بازدید ها ضمن بررسی توانمندیها، قابلیتها، ظرفیت ها و پتانسیل این مجموعه های صنعتی در خصوص مسایل ، مشکلات واحدها بحث و گفتگو شد و تصمیمات عملیاتی اتخاذ گردید.