:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۰.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
معاون امور اقتصادی استاندار قم:

جامعیت و پشتوانه علمی از مزیت های طرح مشاغل خانگی در قم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بر لزوم اجرای دقیق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۶۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
اقتصادگردان- مهرداد غضنفری در جلسه شورای راهبردی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم که با حضور مدیران عالی استان برگزار شد، بیان کرد: در گذشته نیز طرح های بسیار زیادی در این حوزه مطرح شده بود اما به دلیل نداشن چارچوب های مشخص و بنیان های علمی قوی پس از گذشت زمان فراموش شدند اما در خصوص طرح ملی مشاغل خانگی به دلیل جامعیت و برخورداری از پشتوانه علمی و همچنین تشکیلات جامع جهاد دانشگاهی، اقدامات مثبتی را در این طرح شاهد خواهیم بود.
معاون امور اقتصادی استاندار قم با تاکید بر لزوم وجود هم افزایی در این طرح، افزود: در ذیل این طرح چند کمیته توسط دبیرخانه طرح انجام تشکیل شود که سهم کمیته ها در حمایت از طرح به صورت دقیق مشخص باشد.
وی در تصریح هدفمند بودن طرح ملی مشاغل خانگی، عنوان کرد: شناسایی الزامات و محدودیت ها، تشکیل کمیته های مختلف طرح با هدف تفکیک وظایف و جلوگیری از پراکندگی کار و تجمیع توان دستگاه های مسئول و عضو برای رسیدن به اهداف اصلی طرح لازم است.
غضنفری با بیان اینکه برای رسیدن به نتایج مطلوب در این طرح باید تمام دستگاه ها درگیر باشند، افزود: دستگاه های تخصصی مسئول در مشاغل در حوزه های خاص مختلفی فعال هستند که در این طرح در حوزه اجرا نیازمند یک برنامه ریزی جامع و هدفمند را می طلبد.
معاون امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به دقیق بود آمار ها در این طرح اظهار کرد: در خصوص آمار و ارقام باید به اجماع مشترکی رسید چراکه تناقض آماری سبب قضاوت های نادرست می شود.
وی همچنین بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی دولت در استان ها این است که به رغم اقدامات بسیار زیاد، در انتقال آنها دچار مشکلات شده اند. برای مثال در حوزه مشاغل خانگی تا کنون اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته که برای دست یابی به اهداف اصلی این طرح باید طرح ها و اقدامات گذشته به خوبی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.
غضنفری با اشاره به اهمیت پیگیری کردن طرح، عنوان کرد: باید در تمام کمیته ها مسئول مشخصی برای پیگیری ابعاد مختلف طرح وجود داشته باشد.
وی در ادامه در خصوص ایجاد بازارچه های مواد غذایی تصریح کرد: به دلیل منع هرگونه تجمع، طرح ایجاد بازارچه ها در دستور کار بلند مدت قرار دارد و تا فرا رسیدن زمان مطلوب برای برگزاری این بازارچه صرفا پیگیری های لازم صورت می گیرد.