:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
لایحه بودجه ۱۴۰۰

بودجه ۱۴۰۰۰ میلیاردی برای وزارت راه و متولیان حمل‌ونقل

بر اساس لایحه بودجه سال آینده، وزارت راه‌و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های تابعه در حوزه حمل‌ونقل حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه دارند.
کد خبر: ۱۶۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
اقتصادگردان- بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰ که امروز به مجلس ارائه شد، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه حوزه حمل و نقل بودجه‌ای بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال آینده خواهند داشت که بیشترین سهم را در این میان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دارد که مبلغی حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان است و پس از آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بودجه‌ای بالغ بر دو هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین شرکت راه‌آهن بودجه‌ای حدود دو هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان برایش پیش‌بینی شده و پس از آن ستاد مرکزی وزارت راه با بیش از هزار و ۴۳۳  میلیارد تومان در رتبه چهارم است.

نکته جالب توجه اینکه همه زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی بودجه پیشنهادی‌شان افزایش پیدا کرده که در این میان می توان به رشد ۳۶.۵۵ درصدی بودجه پیشنهادی ستاد مرکزی وزارت راه اشاره کرد که بیشترین میزان افزایش را تجربه کرده است اما تنها دستگاهی که با کاهش بودجه نسبت به امسال مواجه شده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که بودجه پیشنهادی سال آینده اش نسبت به امسال ۱۶.۶۷ درصد کاهش یافته است.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز بودجه‌ای معادل ۱۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برایش پیش‌بینی شده اما در جداول ارائه شده امروز به مجلس خبری از اعداد و ارقام تخصیص یافته به این سازمان در سال گذشته نیست که بتوان آن را مقایسه کرد.