:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
لایحه بودجه ۱۴۰۰

پرداخت حقوق باز هم مشروط شد

آنطور که در سال جاری و بر اساس قانون بودجه هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی مشروط به ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران بود، برای سال بعد نیز این شرط پابرجاست.
کد خبر: ۱۶۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
اقتصادگردان- در لایحه بودجه سال آینده به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی دستگاه های اجرایی مکلف شده اند اطلاعات فردی و استخدامی و احکام کارگزینی یا قرارداد منعقده کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین، کارگری و کارکنان حوزه سلامت و سایر کارکنان را در سامانه پاکنا ثبت یا به روز رسانی کند.

این در حالی است که تاکید شده از خرداد سال ۱۴۰۰ تخصیص اعتبار حقوق کارکنان فقط بر اساس اطلاعات سامانه پاکنا صورت گیرد و هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات هزینه ای و منابع عمومی و اختصاصی صرفا پس از ثبت اطلاعات آنها در این سامانه خواهد بود.

البته در سال جاری نیز این تکلیف وجود داشت و دستگاه ها مکلف به ثبت اطلاعات مربوط به کارکنان در سامانه کارمند ایران (زیرمجموعه سامانه پاکنا) خود بودند و قرار بود از ابتدای خرداد ماه هر گونه پرداختی مشروط به این ثبت اطلاعات باشد.

اما در ماه های گذشته تاکنون هیچ گاه سازمان اداری و استخدامی گزارشی درباره روند ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه کارمند ایران منتشر نکرد و مشخص نیست که آیا تمامی دستگاه ها به این سامانه وارد شده اند یا خیر؟