:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
استاندار کردستان گفت:

جذب 100 میلیارد تومان اعتبار برای رفع معضل آب شرب در کردستان

استاندار کردستان گفت: در راستای حل معضل آب شرب استان کردستان از سال گذشته پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت و ماحصل این پیگیری‌ها جذب 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران وزارت کشور برای حل مشکل آب در استان بود.
کد خبر: ۱۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
اقتصادگردان- بهمن مرادنیا امروز (12آذر) در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان اظهار کرد: برای اولین بار در بودجه سال آینده، ردیف بودجه جدیدی تعریف شده است و حدود 90 میلیارد تومان نیز برای اجرای سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب اختصاص داده شده است.

مرادنیا افزود: برای رفع این مسئله از سال گذشته پیگیری‌های بسیاری انجام شده است و موفق به جذب 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران وزارت کشور شدیم.

وی عنوان کرد: طی 2 هفته آینده اجرای طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج آغاز و امید است با اجرایی کردن این پروژه کیفیت طعم و بوی آب شرب سنندج بهبود یابد.

مرادنیا اعلام کرد: خوشبختانه اعتبارات حوزه آب استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و اعتبارات بخش آب از 380 میلیارد تومان به 580 میلیارد تومان در سال آینده رسیده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در آبگیری سد ژاوه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ساختمان سد ژاوه چند سالی است که به اتمام رسیده اما به دلیل مشکل تصفیه خانه فاضلاب سنندج آبگیری سد امکان‌پذیر نبود و امید است با اجرای طرح ارتقا تصفیه خانه تا اسفند ماه سال جاری امکان آبگیری از سد ژاوه فراهم شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: لازم است برای حل مشکلات آب در استان و جلوگیری از ورود فاضلاب روستایی به سدها مدیران و ادارات مرتبط به جای تقابل با هم و ایجاد محدودیت در راستای حل این معضل باهم همکاری و همراهی داشته باشند.

مرادنیا در پایان بر رفع مشکلات فاضلاب روستایی و سرازیر شدن آن به مخزن سدها تاکید کرد و یادآور شد: تمامی دستگاه های متولی و شرکت آب و فاضلاب استان باید برای حل این معضل جدیت به خرج داده و با زمانبندی درست مشکل را از ریشه حل کنند.