:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

رویکرد جدید شرکت آب و خاک، پایدار و اقتصادی شدن کشاورزی است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل جدید شرکت آب و خاک کشور با بیان اینکه به دنبال بهبود وضعیت زندگی کشاورزان هستیم، گفت: رویکرد این شرکت در دوره جدید تلاش برای پایدار و اقتصادی شدن کشاورزی است.
کد خبر: ۱۶۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
اقتصادگردان- محمد مهدی قاسمی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت آب و خاک کشور یک بازوی توانمند برای وزارت جهاد کشاورزی بشمار می آید که تمام اقدامات مرتبط با حوزه آب و خاک توسط این شرکت دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت آب و خاک کشور گفت: در دوره مدیریتی جدید، اقدامات زیربنایی که برای بخش‌ کشاورزی چه در حوزه مطالعه و چه در حوزه طراحی و اجرا نیاز است، در دستور کار قرار می گیرد.
قاسمی افزود: رویکرد بر این است که براساس اساسنامه، وظایفی که این شرکت بر عهده دارد و می تواند به بخش کشاورزی کمک کند را دنبال کنیم‌.
وی ادامه داد: شرکت آب و خاک کشور می تواند کمک زیادی به حل چالش های پیش روی بخش کشاورزی از جمله چالش آب و چالش سیل داشته باشد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت آب و خاک کشور همچنین می تواند اقداماتی که در بحث زهکشی و اصلاح و بهبود خاک نیاز است را دنبال کند.
قاسمی افزود: همچنین بهبود یا احیای شبکه های آبیاری و زهکشی از دیگر اقداماتی است که توسط شرکت آب و خاک کشور دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین این شرکت می تواند به خوبی در سایر مسایل جدید بخش کشاورزی مثل پتانسیل سنجی هایی که نیاز هست تا طرح های آمایش کشاورزی و مباحث الگوی کشت، ورود پیدا کند.
محمد مهدی قاسمی دهم آذرماه ۱۳۹۹ به عنوان مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت آب و خاک کشور منصوب شده است.
وی پیش از این از سال ۱۳۹۲ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود.