:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تسهیلات ۵ هزارمیلیارد ریالی به تولیدکنندگان استان سمنان اختصاص یافت

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری با پیگیری‌های علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، مدیریت بانک صنعت و معدن کشور با پرداخت تسهیلات سه تا پنج هزار میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان موافقت کرد.
کد خبر: ۱۶۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
اقتصادگردان- علیرضا آشناگر روز دوشنبه در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: استان سمنان سه منطقه ویژه اقتصادی و ۲۵ شهرک صنعتی دارد و سمنان جزو استان‌های صنعتی کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات پنج هزار میلیارد ریالی از سوی بانک صنعت و معدن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتیِ خواهان تسهیلات استان سمنان را رفع خواهد کرد و شرکت های خوش‌نام در دریافت این میزان تسهیلات در اولویت قرار دارند.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: استان سمنان به دلیل برخورداری از ظرفیت های اقتصادی قابل توجه بخشی از بار اشتغال استان های همجوار را هم به دوش می کشد.
وی با بیان اینکه بانک های عامل استان در سال های گذشته برای توسعه اقتصادی استان نقش غیرقابل انکاری داشتند، ادامه داد: بانک صنعت و معدن از بانک‌های فعال و موفق استان سمنان در بخش های مختلف به شمار می رود.
آشناگر اضافه کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان که به اصطلاح بازاری خوش‌حساب به شمار می روند خواهان دریافت تسهیلات هستند که از موافقت مدیریت بانک صنعت و معدن کشور برای پرداخت این تسهیلات نهایت قدردانی را دارم.
آشناگر افزایش اختیارات مدیریت استانی بانک صنعت و معدن استان سمنان را برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی خواستار شد.
استاندار سمنان تصریح کرد: با برگزاری نشست های کارشناسی برای عملیاتی شدن تفاهم نامه بین استانداری سمنان، بانک صنعت و معدن و بنیاد برکت اقدام می‌شود.
استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.