:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

فارس در ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی پیشرو است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش ها و اقدامات یکسال اخیر در سازمان جهاد کشاورزی فارس برای ایجاد زنجیره های ارزش گفت: اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته و این استان جزو استان های پیشرو در این حوزه است.
کد خبر: ۱۶۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، شاهرخ شجری دوشنبه در آیین تودیع محمد مهدی قاسمی و معارفه حسین پژمان رؤسای سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: وقتی زنجیره ها شکل بگیرند تقاضای مصرف کننده خارجی نظام مند به تولید کننده منتقل می‌شود و او می داند چه محصولی و با چه کیفیتی برای صادرات تولید کند از این رو مصرف کننده خارجی تمایل دارد که قیمت بالاتری برای این محصول پرداخت کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات صورت گرفته در سازمان جهاد کشاورزی باعث می شود ارزآوری بخش کشاورزی بیشتر و در نتیجه موئلفه های اقتصادی در این این بخش تقویت شوند و جذابیت سرمایه گذاری برای صاحبان سرمایه افزایش یابد که این می تواند تحول اساسی برای کشاورزی ایجاد کند.
شجری در این آیین با قدردانی از تلاش‌های محمد مهدی قاسمی رییس پیشین سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: قاسمی عهده دار مدیریت شرکت مهندسی آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی می شود، شرکتی که بسیاری از طرح های کشور را در گذشته اجرا می کرده است.

وی افزود: انتظار می رود قاسمی با تخصص و توانمندی‌های مدیریتی خود بتواند این شرکت را در آینده احیا کند.

وی ادامه داد: حسین پژمان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی فارس، فردی دانشمند، پرتلاش و دلسوز است که باید شایسته سالاری را در دستور کار خود قرار دهد و از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده و تعاملات ستادی را به خوبی توسعه بخشد.
سید علی نقی طبیب لقمانی معاون گردشگری و امور زائرین استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: توجه و اهمیت به توسعه کشاورزی نوین و مبتنی بر دانش در دوران رییس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قابل تقدیر است.
وی افزود: در چند سال گذشته با اتخاذ رویکرد مبتنی بر دانش محوری فعالیت های کشاورزی به یک مزیت نسبی تبدیل شده است به ویژه اینکه مجموعه جهاد کشاورزی یک دریا و یک گروه بسیار عظیمی از فعالیت های مختلف است.
معاون استاندار فارس گفت: سیاست انتخاب مدیران در سازمان جهاد کشاورزی فارس به سمت و سویی رفته که به دانش و توانایی های فکری افراد توجه ویژه ای داده می شود و مدیران میانی با مدیران ستادی در ارتباط هستند.
رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این مراسم بیان کرد:ارتقای رضایت ذینفعان بخش کشاورزی به منظور افزایش امنیت غذایی و اقتدار ملی به عنوان هدف اصلی در دستور کار است.
حسین پژمان با بیان اینکه در حوزه تخصصی چهار ماموریت در مجموعه جهاد کشاورری وجود دارد، افزود: ماموریت اول تامین امنیت غذایی است که بتوانیم غذای کافی، ارزان و قابل دسترس در اختیار جامعه قرار دهیم؛ دومین ماموریت وظیفه بهره وری بهینه از منابع در اختیار شامل آب، خاک و منابع ژنتیکی است.
وی با بیان اینکه در حوزه منابع ژنتیکی این پتانسیل را داریم که با آب و خاک در اختیار می توانیم سه تا چهار برابر وضعیت فعلی تولید کنیم، گفت: با افزایش میزان کارآیی آب می توان تولید را دو برابر افزایش داد و با توسعه کشاورزی حفاظتی و افزایش ماده آلی خاک بهره وری از خاک ارتقاء می یابد.
این مقام مسئول وظیفه بعدی را توسعه فنی و مهندسی کردن بخش کشاورزی و تزریق سرمایه به این بخش برشمرد و بیان کرد: رونق اقتصادی بخش کشاورری با تقویت شبکه های تولید و ارزش محقق می شود که با توسعه کشت قراردادی و با برند سازی محصولات کشاورزی این ماموریت را دنبال می کنیم.
حسین پژمان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی فارس متولد ۱۳۴۶، دارای مدرک دکترای حشره شناسی است و پیش از این معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان بود.
محمد مهدی قاسمی رییس پیشین سازمان جهاد کشاورزی فارس به عنوان مدیرعامل شرکت آب و خاک کشور و مشاور وزیر جهاد کشاورزی منصوب شده است.